Pregnant list..

2009-03-06 ι 09:45:01.. Our life 1 Kommentarer


Bara för att bebismagen kom upp i förra inlägget så kan jag fortsätta med lite bebisprat.
En lista som jag snodde av C här..

När fick du reda på att du var gravid? Augusti 2007
Blev det en chock? Både ja och nej
Hur gammal var du? 17
Hade du mycket halsbränna? Skoja inte! Proppade i mig halsbränne-tabb..
Spydde du mycket?
Noo, endast någon gång i början och det var pga gallstensanfall
Hade du mycket foglossning? Ja!
Ditt sf mått som störst? Hm.. jag mätte faktiskt inte men ni ser ju bilden i förra inlägget.
Gick du upp mkt i vikt? Tror det var ca 16 kg
Trodde du att det var en pojke eller flicka?  Visste att det var en pojke, fick det sen bekräftat på UL 

Vad hoppades du på? En snygging som Leon!
Gick du över tiden? No
Födde du för tidigt? Tidigt och tidigt.. 6 dagar innan BF

Hur var förlossningen? Skit kul! Det coolaste jag någonsin gjort.
Dragen med sugklocka? No
Hur många var inne i förlossningsrummet? 5st som blev typ 10 då alla läkare kom in när Leons hjärtljud gick ner till 0.
Hade du någon nära med dig? Ja min mamma.
Vilket BB födde du på? KS
Hur lång tid tog det? Klockan 2 fick jag ett rum (hade inte ens ont), vid 4 halv 5 tog dom hål på hinnan så mitt vatten gick. Efter det, vid ca halv 6, så satta värkarna igång på riktigt och Leon föddes 10 i 10..
Hur stor var bebisen? 3495 gram & 52 cm lång
Blev det en pojke eller flicka? Pojke!
Vad fick han heta: Leon Alexian
Var allting värt det? Allt gånger 1000! Min prins är det bästa som någonsin kommit till denna värld.


Kommentarer
Postat av: Nettan

Världens bästa upplevelse och hjälpa sin dotter att föda fram världens bästa barnbarn !



Dessutom en rolig upplevelse att se dig både skratta, gråta, bli arg, tvärhög och glad under den tiden vi var där ! Ha ha !



kram från mamma och stolt mormor !

2009-03-06 | 10:19:42
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December