Pyssel

2009-03-17 ι 14:43:06.. Pyssel 5 Kommentarer


Här är dom fina "pinsen" vi gjorde på Tuben igår, riktigt fina och riktigt kul att både ha och göra. Fick höra där att en sådan masik kostar ca 8000 med en sats. Så det är inget som finns på införskaffa-pyssel listan mer. Skulle ju varit riktigt kul annars att kunna göra, när man vill, hur många man vill och hur som helst.
Sen i söndags så gjorde jag ju också en handavjutning av leons ena hand. Köpte för år och dar sen modell-lera och gips så att jag kunde göra eget men helt glömt bort det. Och självklart skulle Leon göra sin ordinära, standrad pose med fingrarna - "peace". Rätt roligt egentligen med tanke på att han gör så hela tiden. Min morfar tycker det ser så roligt ut när han pekar med två fingrar.
Och det roligaste är ju att om man säger "peace" till Leon så visar han två fingrar. Coolaste ungen va?
Men är man uppväxt med konstigheter så självklart ska man fortsätta med det.



Nu blir jag dock ännu mer pyssel-sugen. Ska jag hitta på här näst?
Emms och jag ska i alla fall ha en pyssel dag, så vi får nog ta och kolla igenom panduro katalogen kanske och få lite tips? Ska man ha en pyssel dag så kan man fasiken slå på stort och hitta på allt möjligt, visst?

Kommentarer
Postat av: Emms och baby Julia

Självklart ska vi slå på stort! Vi får planera in det kanske någon dag i nästa vecka?! Krams

2009-03-17 | 15:37:31
URL: http://emmsss.blogg.se/emms
Postat av: Anonym

Vilket tjusigt handavtryck!

2009-03-17 | 16:51:23
Postat av: Fjun

åh va fint allt blev! handavgjutningen är ju bara för het :D

men var du tvungen att ta bilden på mig och leon när jag ser ut att väga 300 kg......... haha!

2009-03-17 | 19:17:23
URL: http://fotobyfjun.blogg.se/
Postat av: Sanna

Gud vad fina pins. Är dom dyra att köpa?

Snyggt det blev med handen föresten! :D

2009-03-17 | 19:27:50
URL: http://mammasvardag.blogg.se/
Postat av: Berit

Pinsen blev jättefina liksom handavtrycket. Perfekt att han ville ha sina fingrar på detta viset.

Kram mormor

2009-03-18 | 00:03:37
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December