I'm thinking...

2009-07-08 ι 22:34:49.. Our life 2 Kommentarer


Tyst i huset, ensamt och tomt. Det är både skönt och lite tråkgit.
Att jag denna kväll hade middags gäster gjorde susen, det gjorde kvällen mindre ensam och tyst. Tänk så mycket mer man hinner och kan tänka på där denna ensamhet och tysnad lyder. Jag får nog inse att vissa planer måste läggas på hyllan och i stället focusera på NU. Vad vi kan och inte kan göra...

I denna tysnad kan man också få lite besök av tankar och känslor som man dumt nog glömer bort ibland. Känslor och tankar som finns varje dag men som kanske inte kommer ut rätt när livet är fullt av stoj och stress.
Har insett denna vecka jag bott i huset själv med Leon hur mycket mer jag verkligen uppskattar mitt liv men även hur mycket mer jag saknar vissa delar. Och hur mycker jag faktiskt glömmer vissa andra delar.
Trots vad jag gått igenom, har eller inte har så är det klart att jag kan klaga och ha vissa känslor kring allting men även vara lycklig och glad. Så otroligt många (nästan alla vill jag lova, och det inklusive mig själv) har så mycket fördommar kring hur folk ska bete sig och vara när man har eller inte har vissa saker. Eller när man gjort eller inte gjort andra saker.

Jag måste bara lära mig att släppa vissa känslor, släppa en viss stress och faktiskt tänka på att jag är bara 19 år, har världens finaste son och bara njuta utav det. För tänk allting jag har alla dagar som alla andra inte har.
Känslan av att vakna till en underbar ängel, utan vingar, intill sig är det bästa som finns! Att få en så enorm intensiv och sann kärlek direkt till hjärtat är det mest livsglädjande och adrenalin sprutande som någonsin kommer existera i denna värld. I alla fall i min värld!

Åh, är så lycklig att jag har sånna fina änglar i mitt liv. I would be nothing without you...


Kommentarer
Postat av: Sanna

Skönt att jag inte är ensam om att oroa mig för ekonomin, arbeten, utbildning och framtiden osv. Men samtidigt skönt att både du & jag och fler inser att livet är underbart trots oron kring saker ibland. För barnen är trots allt det bästa och det kan ingen ta ifrån oss! :)

2009-07-09 | 00:30:09
URL: http://mammasvardag.blogg.se/
Postat av: Berit

Hoppas ni hade trevligt på middagen igår.

Du har hela livet framför dej tillsammans med Leon. Tänk på det. Det är ju underbart.

Kramar mormor

2009-07-09 | 09:23:59
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December