Pengar - kalas

2009-01-20 ι 22:40:37.. Leon i ord 6 Kommentarer


Varför kan man inte få vara lite rik vissa dagar?
Just vid detta tillfälle skulle jag vilja ha lite extra chash i plånboken då jag vill att Leon ska få ett fint och mysigt 1års kalas.. Vill inte behöva snåla och dra in på massa saker. Vill både göra det fint, ha gott att bjuda på och göra en super tårta! Men allt detta går ju bara om plånboken är fet med fett alltså!
Någon som kanske har lite över? Haha.

Visst nu kan vissa tycka jag är larvig och tycka att han är så liten och första kalaset borde vara billigast på det sättet. Men det är hans allra FÖRSTA födelsedag och jag tycker det är jätte speciellt.
2,3,4års kalas är inte samma sak. Det är samma sak som att fylla 17 är inte lika speciellt som 18. Samt 19 och 20..  Dom åren jag tycker räknas lite mer än andra är 1 (pga första födelsedagen), 5 (liten blir stor - snart skola liksom), 10 (är ju 10 liksom - haha), 13 (tånåring), 14 (fjortis), 15 (byxmyndig), 18 (myndig), 20 (stora siffran).. Sen kan man sluta fylla år, haha visst?

Men det jag menade i alla fall var att min prins förtjänar det allra bästa.
Han är mammas allt!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag håller med dig till fullo det där med födelsedagarna. :) Önska med jag hade fett med stålar. Vad hände med min nya bloggdesign vi skulle fixa i kväll? :)

2009-01-20 | 23:02:53
URL: http://mammasvardag.blogg.se/
Postat av: Fjun

Klart han ska ha feta kalaset! Får jag min jacka såld ska jag sjävklart vara med och bidra, lite mindre kanske om jag inte får det (a) Men vad har man inte gudmor till annars? ;)



Måste sen bara säga att 19 känns ju inte så jävla kul att fylla.. Det händer liksom ingenting. Och sen är det ett helt ÅR kvar till systemålder.. ÅH! haha!



Kramis pussis och gonatt!

2009-01-20 | 23:03:45
URL: http://fotobyfjun.blogg.se/
Postat av: Louise - [ Mamma till Eddie ]

men nästan allt som är det första barnen är med om, är ju speciellt. jag menar, första födelsedagen - den ska ju va så fin & bra de bara går :) (om man har möjlighet då^^)

2009-01-20 | 23:25:11
URL: http://louisekumlin.blogg.se/
Postat av: Janpan

Leon är helt sjukt söt! :D

2009-01-21 | 06:21:02
URL: http://litefresh.blogg.se/
Postat av: Linda - Mamma till Minna

Jag håller absolut med dig, så jag sitter och letar tips på nätet som en tok. Jag har så lite idéer för min dotters ettårsdag, men precis som du så vill jag att den ska vara speciell! Första födelsedagen och allt.

2009-01-21 | 08:38:05
URL: http://awasteofbreath.blogg.se/
Postat av: Frida

Min son fyller ju också snart (15 februari) o jag vill med att de ska vara fint . Betyder jätte mycket för mig . Men pengar som alltid e ju de störa problemet .



Ps Gud var du e duktig på design . Sjuk :)

Tänk att få ha en design som du har gjort .



/ Frida o Melker :)

2009-01-21 | 20:28:58
URL: http://mammafrida.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December