Leons 1års tårta

2009-01-25 ι 21:26:17.. Leon i ord 7 Kommentarer


Jag kan verkligen inte bestämma mig hur jag ska göra Leons 1års tårta. Hur den ska vara och se ut. Ska det vara en fin, en gullig, en cool, eller en maffig tårta? Nej jag vet inte. Ändrar mig hela tiden så fort jag ser något nytt. Hur ska detta gå?

Det jag funderar på är i alla fall att göra en två våningstårta.. Som bild 2 men med vit botten och bild 1's krona. Men då i blått! Sen skriva Leon 1 år på en "platta" i skarven mellan våningarna + att dekorera med lite blåa blommor runt. Någon som fattar hur jag menar? Haha.
Men sen hittade jag ju e super söt hjärt-tårta (bild 3) man skulle kunna göra en variant på.
Och efter det hittade jag ju den ultimata coola tårtan med en massa djur på (bild 4). Den skulle ju verkligen vara skit kul att göra och att ställa fram. Frågan är ju bara om man vågar sig på att göra dessa figurer? Hm.. Skulle som sagt vara skit kul, dock vet jag inte om jag kan lägga ut dessa pengar till alla olika färger på pastan som då behövs till allt (?) Men skulle dock vilja..
Och efter det började jag fundera på att bara göra en lätt tårta (bild 5). Så slipper man tänka och hålla på med en massa figurer, bli arg för att dom inte blir bra utan bara göra en tårta som man vet blir hyggligt fin. Men det är ju så tråkigt, att göra det man redan kan och gjort tidigare. Vill ha en utmaning. Vill prova!

Dock vill jag inte ha exakt samma som någon av dessa tårtor utan typen menar jag.

Fasiken, hur ska jag göra?!


Kommentarer
Postat av: Fia

Tårta nr två o fem tilltalade mig mest, men gör du dem själv, helt själv? Isf är du hejdundrande superduktig! :D Lycka till med ditt val av tårta!

2009-01-25 | 22:16:40
URL: http://fiacaroline.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om "tanten" får kommentera (från vänster 1:a raden):

1. Skittråkigt

2. Ditto

3. Sådär

Andra raden från vänster

1. Hur coolt som helst

2. Tråkigt



... men Leon bryr sig nog inte så mycket. Han kommer att mumsa i sig innehållet som kexen idag :o)

//Beate

2009-01-25 | 22:16:44
Postat av: mariaa

Den tårtan med massa figurer på är ju sjukt cool. Men hur svår är den på en skala? det kan man ju fråga sej:)



Jag ska försöka mej på att baka nån slags tårta till Eddas namnkalas, men det får bli nån enkel variant. Jag är ju ingen bakexpert. Men jag får väl träna mej fram till en sån där djungeltårta, så kanske det bli en sån då hon fyller ett:)



Lyckat till, antar att vi får se resultet i bloggen sen:)



2009-01-26 | 00:14:40
URL: http://minimariaa.blogg.se/
Postat av: Lotta

Har Du gjort alla dessa tårtor. Jag älskar dom alla men djurtårtan är så underbar till ett barn!

Kram Lotta

2009-01-26 | 07:49:12
URL: http://www.lisslinn.se.dinstudio.se
Postat av: Lis

håller med de festa. den med alla djuren. =) Kram

2009-01-26 | 11:16:22
URL: http://lisnilsson.blogg.se/
Postat av: Fjun

det är alltid fint med blommor och flera våningar, men kan du inte testa nån rolig form. som hjärtat, eller kanske en stjärna?

jag vill och lovar att jag ska hjälpa till! :o)

2009-01-26 | 23:58:54
URL: http://fotobyfjun.blogg.se/
Postat av: Heidi

Hej! En Underbar blogg,

Vill ge min åsikt och mitt förslag.

Den med djur ser rolig ut och intressan ut :)

Ha en bra dag // MVH Heidi

2009-01-27 | 18:03:51

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December