Jag har fuskat

2009-01-17 ι 00:24:54.. Mat/recept 5 Kommentarer


Det är inte ens februari och jag har ätit min första semla i år.
Fettisdagen är inte förens 24 feb (om jag minns rätt?) och det är över en månad kvar och dom säljer redan semlor för fullt överallt. Tror dom att folket orkar vänta då? NEJ NEJ NEJ!

Jag som också är töntig, gillar inte mandelmassa - uch och fy. Så jag brukar inte äta speciellt mycket semlor, om någon över huvudtagen slinker ner är det nästan kors i taket. Men C ringde i går när han stog i affären och fråga om vi här hemma ville ha. Mitt svar blev ju : Ush det är ju äcklig mandelmassa i. Fick då ett super super svar!
Det fanns en med vaniljkräm i stället! WOHOW! Inte bara vaniljkräm nu utan grädde som vanligt men en klick vaniljkräm i stället för äcklig mandelmassa.
Och vet ni hur god den var? Tror det var bland det godaste jag ätit någonsin. Matorgasm alltså!



Ska nog prova mig på att göra egna semlor med detta smarr i. Fy bubblan så gott!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag håller med dig till tusen! Mandelmassan förstör hela semlan :P

2009-01-17 | 00:57:03
Postat av: Therese - Eira min ögonsten - Tävling i bloggen

Åh vad gott det lät!

2009-01-17 | 01:43:32
URL: http://eiraheidemo.blogg.se/
Postat av: Fjun

har du aldrig testat med vaniljkräm förrut?! jag upptäckte att det fanns för flera år sen! det är fan det ultimata att ha i sen semla ;D MMMMMM!

2009-01-17 | 15:21:29
URL: http://fotobyfjun.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha jag har aldrig fattat hur man äter semlor så jag låter bli.. mandelmassa hu.. grädde.. bläh.

Så det blir en bulle kvar till mig :P

Nä semlor kan jag vara utan^^



Jag tänkte också höra angående leons ett års dag, blir det någon kalas eller så :)?

Jag måste planera sånt tidigt i förväg:P

puss

2009-01-17 | 17:49:53
Postat av: Lotta

Hej!

Kul att se er i "vårt" centrum. ledsen om jag skrämde er (ha, ha) en tant i rullstol som bara flyger på... Jo jag undrar vart du hittar tårt blommorna. Vill göra en fin tårta till min Amanda som fyller 20 snart. Maila gärna eller skriv i gästboken på min sida eller i bloggen.

Ha det gott,

Kram Lotta

2009-01-18 | 14:29:22
URL: http://www.lisslinn.se.dinstudio.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December