Dagen i all ära

2009-01-26 ι 21:59:52.. Our life 9 Kommentarer


Vi åkte, som planerat, till IKEA. Jag är super sugen att köpa ett barnbord + stolar till Leon.
Sen tänkte jag måla dom svarta (då Leon kommer få ha svarta möbler i sitt rum) och sätta på guldiga träkronor samt skriva Leon. Skit fint och sen roligt att göra egna. Men väl där på IKEA så tyckte mormor att jag skulle be morfar göra ett eget bord så kunde jag bara köpa stolar. Så vi får se, har ju en liten tid kvar tills skrutten fyller år.

Sen åkte vi förbi Media Markt då jag skulle kolla vad som är fel på min externa hårddisk som inte vill starta upp. Den fungerar korrekt så den har inte krachat utan vill bara inte finnas. Killen på MM sa att jag skulle installera om drivrutinerna (CD-skivan jag fick med när jag köpte den). Men tror du jag hittar den? Nej den finns ingenstans så nu håller jag seriöst på att få ett litet nervös sammanbrott.
Någon som vet om man kan köpa enbart den skivan eller måste jag köpa en helt ny hårddisk då för att kunna installera det? Och är det typ samma så min funkar igen för annars vet jag inte vad jag gör. ALLA mina bilder är där på, hallå, det är typ hela mitt liv. Eller hela Leons liv i bilder, och det betyder helt otroligt mycket för mig. Går inte att förklara för er andra men det ligger mig verkligen nära hjärtat. Kan inte tänka mig att förlora alla bilderna.

Håller bara tummarna på att jag KANSKE kan hitta skivan, tror det ej, eller att jag vinner pengar så jag kan köpa en ny hårddisk. Eller kanske att det finns någon där ute som vet ett annat sett så jag kan få den att funka?! Peppar, peppar, ta i trä!

Uppdatering!
Jag fattar ingenting av vad du menar Beate. Hittar inga drivrutiner att ladda ner...
Maila dig i morgon (klockan är bedtime), tack snälla du som kommer med en hjälpande hand!

Kommentarer
Postat av: Beate

Enkelt... tror jag!!!

Kolla hårddisken (namn + serienummer) och drivrutiner på nätet. Då kan du ladda ner drivrutinerna utan skiva. Så brukar R göra.

Om du inte hittar skivan eller nå't på nätet mejla då hårddiskens namn och alla detaljer spm står på etiketten (var noggrann där, ha, ha). R kommer att fixa det... hoppas jag.

//Beate

2009-01-26 | 22:07:24
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Stina

Precis, ladda ner drivrutinerna från internet! :)

2009-01-26 | 22:16:26
Postat av: Berit

Hoppas att det löser sej.

Förresten kan jag tala om att din morfar fixar resten av bilbarnstolen, visst är han gullig.

Kram och sov gott / mormor

2009-01-26 | 23:13:45
URL: http://mrsbettan.blogg.se/
Postat av: Beate

Okay, mejla! Är det en USB-hårddisk frågar R.

//Beate



PS. Don't panic, det löser sig! DS

2009-01-26 | 23:37:18
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Fjun

jag tror som beate. sånt ska finnas att ladda ner på internet även fast du skriver att du inte hittar.

om inte annat kan du säkert fråga personalen där du köpte den om det finns extraskivor eller liknande.

det löser sig nog, jag håller tummarna! :)



natti! <3

2009-01-27 | 00:05:08
URL: http://fotobyfjun.blogg.se/
Postat av: Janpan

Du är utmanad i min blogg! så gå in och anta utmaningen!



inlägg

"utmanad av Baso"

2009-01-27 | 02:53:14
URL: http://litefresh.blogg.se/
Postat av: pernilla

Din blogg är så fin=)

2009-01-27 | 08:46:09
URL: http://pernillasidnor.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Samma sak hände med mina externa hårddiskar, inte en, inte två men TRE gånger... tänker aldrig mer lita på en extern hårddisk nu :(

2009-01-27 | 15:36:47
Postat av: christofer

ska du inte ha en länk till mig med da:P haha

2009-01-27 | 19:24:36
URL: http://enpappa.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December