Valet i kvalet

2009-02-02 ι 16:37:14.. Our life 8 Kommentarer


Jaha nu står jag här med en jävla dum situation.
Detta jobb som jag fått passar egentligen inte in. Hel knasiga tider och ingen fast lön. Ska jag jobba ändå eller skita i det? Kan ju i alla fall säga att det inte direkt känns motiverande eller upp-piggande att åka och jobba 3 timmar om dagen. Kan jag nästan lika väl skita i det och söka under tiden. Det som kändes super bra innan då jag räknade lite och funderade, gillade läget (st eriksplan), okej med pengar och ganska skön miljö. Men när man tänker efter så skit med det!

Fasiken varför kan det inte vara finnas ett så simpelt jobb på typ IKEA eller Bauhaus. Eller varför inte bara Ica eller Coop? Och nu kanske vissa i min familj vill tillägga att jag har en anställning och jobb på en Ica i närheten här. MEN jag vill INTE jobba där pga många saker. Den blir dessutom rånad hela tiden typ så inte speciellt smidigt eller kul att få en pistol upptryckt i fejjan en dag. Kommer hem med hål i skallen eller benet då rånaren blev arg. Nej nu ska jag kanske inte överdriva men rån har dom hela tiden och nu senast var det med pistol och gevär. Skulle nog bara räcka med chocken för mig så hade jag slutat där på en gång!

Nej, fasiken skulle kunna tänka mig nästan vad som helst. MEN det ska ju passa in med mig och Leon. Både med tider och på pengar fronten. Tänker ju inte slita arslet av mig och så har jag inte råd med någon hyra någonstans ändå. Men efter måln kommer solsken?
Ska försöka lägga dom här tankarna åt sidan så får jag ta det i morgon bitti, för just nu kan inget bli värre..

Light up my day pleace!

En liten uppdatering.
Till dig som skrev anonymt om att jag får ta det jag får, då jag inte har någon utbildning. Hallå?
I dagens läge är det snarare tvärt om. Jag har sjutton lika stor chans att jobba på Ica, IKEA, Talking People (jobbet jag har nu) och allt möjligt som en som gått gymnasiet. Om jag hade gått ut gymnasiet så hade jag fortfarande sökt samma jobb jag gör idag och inte förändras min chans att få det på dom jobben jag söker. För mig känns det inte viktigt att gå och läsa på gymnasiet just nu då jag är i desperat behov av att få flytta ut med min son. Alltså behöver jag jobba för att kunna betala hyra och dyligt. Inte tänker jag bo här hemma med min son i 3 år till bara för att jag ska läsa på gymnasiet. Nej gud absolut inte!
Dessutom så är det helt meningslöst att jag skulle göra det nu då jag fortfarande inte vet vad jag vill jobba med i framtiden. Hur ska jag kunna läsa när jag inte vet vad jag vill läsa?
När jag vet och fått en liten aning om vad jag vill göra med helften av mina dagar = jobba med, så kommer jag börja plugga till det. Hade denna disskusion med Fjun igår och tänker inte predika här. Kanske senare men inte just nu. Jag vet i alla fall att jag inte tänker eller kommer börja plugga just nu förens jag har en inkomst, har ett eget hem till mig och min son och när han är stor nog att "ta hand om sig själv" så jag kan börja plugga på kvällar/helger. Just nu är Leon viktigast för mig och för att han ska må bra så måste jag må bra och då måste vi flytta! Punkt slut.

Uppdatering igen.
Nu menar jag självklart inte att jag eller någon annan utan "utbildning" kan gå och bli advokat/ekonomi chef eller något sånt högt/stort jobb. Trodde att ni förstog det för herregud så dum är jag väl inte!
Menar bara att jag kan plugga upp till doktor/advokat eller något sånt när jag vet vad jag vill jobba med i livet och då gör det inget att jag inte har gått gymnasiet, det är bara plugga upp. Hoppas ni nu förstår, blir tydligen bara en massa missförstånd. Detta är ju trots allt min dagbok där jag skriver för mig själv. Att lätta på trycket, så jag vet ju vad och hur jag menar. .

Kommentarer
Postat av: Kim

Jobbet i sig kanske inte känns så nödvändigt med erfarenheten är bra! Du har något mer att skriva på ditt cv sen och så kan du ju söka under tiden! Man får försöka tänka lite "utanför" det negativa. Men det löser sig alltid! Gör det som känns bäst vännen!

Ica-jobbet lät då iallafall inte alls något vidare!

2009-02-02 | 16:48:53
URL: http://melinasmamma.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Gumman, jobba kvar tills du får ett nytt jobb. Sök hela tiden medan du jobbar där.



sen håller jag med kim, de är en jätte bra merit att ha i cv:et. Alltid bra med säljar jobb som bakgrund, lovar dig!



Men gör de som känns bäst för dig och Leon!

2009-02-02 | 17:05:41
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: Anonym

Utan utbildning så får du nog vara glad för de jobb du kan få, och slita a.... av dig får du nog räkna med.

Du sitter inte direkt i den positionen att du kan vraka och välja på jobb, utan utbildningen är man inget i dagens läge.

Klokast är nog om du börjar och plugga och skaffa en utbildning för framtiden för både din och sonens skull.

2009-02-02 | 17:07:51
Postat av: Z

Jag måste nog också säga att jag tycker du ska ta det så länge, det är bättre än ingenting. Hittar du något bättre så är de bara sluta men ja tror du kommer ångra dig om du inte tar det. Jag va precis likadan förut, men de löser sig alltid. Men i slutändan ska du självklart göra precis som du själv känner för och inte vad vi säger ;)



Jag tänkte fråga dig om en sak, jag hade en blogg förut biimbiim.blogg.se som du gjorde jätte fin en gång :D

Nu är jag gravid och har gjort en ny blogg, gravidabiimbiim.blogg.se och undrar om du skulle ha lust att fixa en design åt mig! :D

Skulle vara jätte snällt.



Kram!

2009-02-02 | 19:38:30
Postat av: Sandra

Har man inte ett jobb som man trivs med och tycker är kul så kommer man inte att må bra och det kommer sluta med att du inte kommer gå dit!

Jag har i stort sett haft jobb som jag alltid tyckt om, men jag hade ett jobb tidigare där jag inte alls trivdes och då sökte jag nytt jobb och trivs bra idag!

Lycka till!

2009-02-02 | 21:10:17
URL: http://readmeto.blogg.se/
Postat av: Fjun

jag fattar inte att folk orkar ta ut sitt dåliga humör på andra.

Till "amonym": Om du ska skriva något över huvud taget så skriv något uppmuntrande och inte nedvärderande!! Tryck inte ner någon som du inte vet hur livet ser ut för bara för att du kanske är på dåligt humör!

Jag håller med Michis till fullo. Jag hoppade själv av gymnasiet och jag precis om Michis har samma möjlighet att få jobb som vem som helst. Kanske inte VD-jobb men hallå, vi är 19 år!



Och till Michis: WE ROCK! ;D

2009-02-02 | 21:13:10
URL: http://fotobyfjun.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag håller faktiskt inte med dig i det här med att man får jobb lika bra ovasett om man har utbildning eller inte. Jag har sökt många jobb där det står att man måste ha utbildning och då det sagt att jag inte får arbetet just pga av att jag inte har någon utbildning. Samma sak med körkort, det är även det väldigt meriterande.



Därför jag nu ska börja studera i höst och körkortet är på gång det med. Jag övningskör för fullt.



Men tycker inte du ska lyssna på vad andra har att säga om ditt & Leons liv utan lev det som du själv känner är bäst för dig! Kram!

2009-02-02 | 21:40:37
URL: http://mammasvardag.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är lite blåögt och tro att man har samma möjlighet som någon med utbildning, är det inte nästan så att gymnasium utbildning inte räcker idag utan man måste vara högskoleutbildad.

Så tyvärr utan utbildning kommer man inte långt med,

kan man få jobb på ica eller Ikea som du skrev så får man nog vara glad!!

Har hört att till och med städjobb skall du ha bra meriter för i dagens läge...



2009-02-02 | 22:32:13

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December