Dagmamman, ica & FK

2009-02-17 ι 20:55:59.. Our life 2 Kommentarer


Dagen började tidigt. Första gången Leon blev ledsen när jag gick men det hade tydligen gått över när jag stängt dörren. Hehe, så det var bara när jag var där liksom. Skönt det för känns inte kul om han ska bli ledsen vid avlämnandet. Han har ju trots allt gillat läget nu i över 2 veckor. Han trivs super bra och är tydligen jätte snäll där borta. Gnäller ingenting, äter super bra och är glad.
Jag var lite rädd att det inte skulle gå så bra då han brukar vara lite osäker hos vissa personer men Ia är ju van vid barn och är dessutom världens mest lugnaste och bästa dagmamman man kan lämna sina barn hos. Det bästa beslutet jag tagit var att sätta honom där!

Anw, jobbade tillsammans med Fjun idag. As skönt att ha sällskap både in och där, under lunch och allting.
Det gick piss men så är det vissa dagar. Dock blev det en liten tänkar dag och jag har faktiskt beslutat att jag kanske börjar jobba på mitt gamla ICA trots allt. Pratade med min chef idag och han skulle kolla lite, tänka och klämma för att se om jag kan börja jobba nu igen. För jag vill ju liksom ha ett heltids jobb, eller asså alla dagar i veckan.
För det är så att jag måste fakstiskt veta vad jag får ut i månaden och det kan jag inte överhuvudtaget hos Talking People. Lättare för alla som inte har barn, ska/vill flytta, är själva och måste ha pejling på ekonomin till max för att allting ska fungera. Jag måste ju heltenkelt ha något att räkna med så jag vet vad/hur jag ska göra..

Så i morgon ska jag försöka ha en liten nyttig dag här hemma med Leon
- som också kommer vara hemma med mig pga dum hosta och massa snor..
Ska ringa försäkringskassan och prata om bostadsbidrag nu när jag under 2 månader inte kommer ha någon inkoms alls och sen även till soc faktiskt. Om många andra får hjälp vad fan kan inte jag få det för? Nu tänker jag tjata och inte ge mig. Vill bara ha hjälp med bostad, har Leon hos dagmamma redan och har jobb - enda som saknar (som ja säker upprepat miljoner gånger) är bostad.. och lönen då, men det kommer ju.


Kommentarer
Postat av: Ausrine Öhrström

Hoppas det löser sig med Ica jobbet!

Bra beslut om att fimpa telemarketing. Jobbet funkar inte i längden och är skit tråkigt!

Men du jag tycker att du borde satsa på konst/foto så gott du hinner!

Skaffa en sidekick blogg där du säljer konst/foto eller liknande, det skulle kanske ge extra klirr i kassan :)

Puss

2009-02-18 | 05:18:35
Postat av: Sophie

Klart du ska ringa FK och soc för den delen. Bostadsbidrag ska du ju kunna få även om du bor hemma hos din mamma eftersom du anses vara inneboende. Och soc kommer antagligen hjälpa dig, inget att skämmas för. Man har sina ups and downs med ekonomin, sånt som kommer att bli bättre när du fått ett fast jobb.

2009-02-18 | 07:52:20

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December