The city with Mommo

2009-08-18 ι 22:08:25.. Our life 1 Kommentarer


Dagen spederades med min mormor inne i stan. Hon skulle till tandis så jag hänkade på in till norrmalmstorg. När vi just kom in till stan fick vi ett litet hälsande på Emms också, hon hade varit och shoppat små plock (medans pappa Timothy var med Julan på dagis) och skulle nu hem och städa. Duktiga mamman!

Anw, medans mormor var inne hos tanids så gick jag rund och strosade. Sen kom mormor och det råkade bli så att vi kom hem med en påse åt henne och en liten till Leon också. Mormor fick ny blus + kofta så på torsdag när hon ska in och träffa en väninna kommer hon vara så snygg så! Hoppas då att snygg-glasögonen och nya skorna (som jag trängde på henne idag) får sitta fint på, haha. Mormor är nämligen väldigt bra på att shoppa dyra dyra saker och sen ha dom på hyllan. "Skorna är inte ingådda än, men dom här glasögonen är så sköna och dom andra låg där borta, nej den tröjan är för tajt, blablabla...." Men söt är hon och shoppar gillar hon, hihi!

Hämtade Leon lite senare hos dagmamman då vi fastnade i stan som sagt. Så sen var det bara åka hem i rusfart då min röda/äckliga kärring kommit på besök och middag skulle göras. Blev egengjorda pannbiffar, mumma!
Nu börjar sängen skrika där nere så ska nu borsta tänderna och fläta håret så jag kan hoppa i säng om en stund.

Se ya to morrow!

Kommentarer
Postat av: Föräldrabloggar

God morgon!



Vi vlle bara uppmmärksamma dig på att vi flyttat till adressen http://foraldrabloggar.bloggme.se



Hjälp oss gärna att sprida den nyheten.



/Toni

2009-08-19 | 07:09:50
URL: http://foraldrabloggar.bloggme.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December