Shoppa, handla, mysa

2009-08-12 ι 20:22:30.. Our life 1 Kommentarer


Idag var Leon hemma från dagmamman så vi passade på att träffa Fanny, Emms och Jullis en snabbis i stan för lite dagis-shopping till Jull-ma-bull. Bla en ny outfit för första dagen på dagis (som är på måndag), en ryggsäck (som Leon har en blå men J fick en svart) och ett par nya snygga stövlar från P.O.P. Så nu är bruden redo och klar för dagis, så otroligt spännande det kommer bli! Tror att J kommer stormtrivas när hon väl har kommit in i miljön.

Anw, gulliga mormor hämtade oss på vägen hem då hon skulle se efter Leon lite medans jag sprang ut med hundarna här hemma. Måste ju sköta dom också nu när familjen är borta, hehe.
Sen blev det matlagning, otroligt överaskad varje gång jag äter falukorv att det faktiskt är väldigt gott. Nu hade jag den i ugn med tomat, lök, chili osv så då smakar den lite mer och blir då super god. Kanske är det godare också när man inte äter det så ofta? Leon diggade i alla fall korven och potatis-moset som idag blev av färsk potatis, men det funkar det med! Nu ligger min lilla boobie och sover, jag sitter och planerar vad jag ska handla i morgon tillsammans med mormor (vi åker ju alltid varje torsdag och handlar inför veckan).

Har lust att sätta på en bra rulle, dricka lite thé och mysa i soffan.
Vore ju gott med en liten skål godis till, men det finns ej hemma och bra är väl det egentligen....


Kommentarer
Postat av: Anonym

spana in http://www.busfron.se butiken är precis nyöppnad på internet :)

2009-08-12 | 20:41:33
URL: http://farmorpillow.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December