1,5års kontroll + spruta

2009-08-14 ι 20:14:41.. Leon i ord 2 Kommentarer


Glömde ju skriva att igår var vi på 1,5års kontroll. Leon väger nu exakt 9 kilo och är 78 cm lång.
Sen kom också den dumma sprutan, den var inte alls skön och Leon blev jätte ledsen när nålen väl satt i men det gick över snabbt när han fick ett bamse-klistermärke i handen. "WOW" utbrast han på en gång och höll den hårt! På kontrollen fick han också göra massa tester, som att rita, stapla klossar på varandra (ett torn) visa hur många kroppsdelar han vet finns när man frågar, och han kan : huvud, hår, ögon, näsa, mun, öron, tuttar, mage, snopp, armar, händer, ben, fötter. Sen kom också frågor om han kunde hämta saker om jag frågade, och det gör han absolut!

- Mamma! Baaaa! *pekar på rumpan*
- Bajsat?! Hämta en blöja då.
Tripp, tripp, tripp och så kommer han stolt med en blöja i hand + våtservetter.

Barnmorska M blev väldigt impad på Leon i alla fall som kunde så många ord (trots att han inte utalar allting rätt och helt) och att han förstog så bra och kunde göra mycket pedagogiska saker så bra.
Är en mycket solt mamma till min duktiga bus-pojk!

Kommentarer
Postat av: freja

grå och beige - helt rätt. asså jag tycker att det passar ihop men den känns rätt tråkig. jag ville ju ha brun bas och sen vit suflett och påse under osv.



om du ska byta så satsa på brunt och vitt. sett några här på söder. as snygga!

2009-08-14 | 21:29:17
URL: http://stocktownstories.blogg.se/
Postat av: Nettan

Superduper duktig kille !

2009-08-16 | 00:48:18
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December