Grin-unge

2009-04-16 ι 18:05:37.. Leon i ord 5 Kommentarer


Idag när jag hämtade Leon blev han super glad att se mig. En stor kram och leende på läpparna.
Men sen när påklädningen kom så blev han irreterad som tusan. Ålade sig som en korv och ville inte alls sätta på sig. Det är bara med mig han är så här också och idag var han extrem. Han var skit sur men när vi väl kom ut kom leendet tillbaka. Skönt tänkte jag men den lilla lilla stunden var kort.

"Sitta i vagnen?" Nehe du, SKRIK! AAAAAAAAH! Det var tydligen inge kul att åka vagn så okej han fick gå då.
När vi väl kom ut på gården utanför så ville han bara vända om och springa tillbaka. När jag tog honom i armen och visade vägen "dit" så kastade han sig på marken och blev skit sur. Väl uppe på fötterna igen kutade han tillbaka.
Vad sjutton?! Han ville inte gå med hem med mig utan gå tillbaka till dagmamman.
Ja jag kan ju säga då att hon gör ett bra jobb då, hehe.

Hela vägen hem var Leon skit sur, jag lät honom gå några gånger men han bara vände om och skulle springa tillbaka så det blev tvångs sättning i vagnen, fastspänd, skit arg och ledsen fick han åka hem liggandes/sittandes i vagnen. Dock tog det ju ett tag då jag försökte halva biten med att bära, låta honom gå osv...

En dålig dag eller var det så kul hos dagmamman?


Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Lite trots låter det som... han vet att han är trygg hos dig och prövar därför dina gränser. Ju mer lugn du utstrålar och verkligen är konsekvent så kommer det att ge med sig:.)) Men ja, dagmamman kan ju vara kul också:.))



Har svarat på ditt mail nu också...;.)

2009-04-16 | 23:22:16
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Tess trött tokig morsa

hoppas du får en trevlig helg



kram

2009-04-17 | 00:14:37
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Berit

Du ville inte heller gå hem från dagis när du var där- allt var ju skitkul. Dessutom fick du mer uppmärksamhet än hemma så jag förstår Leon.,

Kram och sov gott mormor

2009-04-17 | 00:42:51
URL: http://mrsbettan.blogg.se/
Postat av: Sandra [2barnsmamma]

Jag känner igen det där.. ibland kan dom vara rätt bestämda, hehe. Och då ska det helst vara på deras sätt annars vill dom inte vara med.

2009-04-17 | 08:40:03
URL: http://sandrastomberg.blogg.se/
Postat av: Sofie

Pluttisen :)

2009-04-17 | 09:26:47
URL: http://asunshinesconfession.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December