Sleep tight my baby

2008-09-29 ι 23:04:09.. Leon i ord 3 Kommentarer


Idag var Leon super knasig att lägga. Han har kommit in i en liten period att "jag vill ligga och sova med dig mamma". Och JAJA - jag vet att jag kanske inte gör saken bättre genom att lägga honom vid mig om han vaknar på nätterna och när jag lägger honom så brukar jag amma honom och då somnar han och lägger sen ner honom i sin säng. Och sen om jag ska vara ärlig så är jag också lite lat då jag inte tar upp och tröstar honom och lägger ner honom i sin säng sen utan att jag tar upp honom och lägger honom vid mig på en gång.

Men jag får göra vad jag vill. Leon kommer absolut att lära sig att sova i sin egna säng, på sitt och mitt sätt. Inte någon gråt metod eller bajs grej. Jag klarar inte av att lägga ner honom i sin säng och se att han blir ledsen och gråta så han kinar. Att jag kan ju faktiskt trösta honom och lägga honom igen är ju det jag borde. Men.. åh jag vet inte. Vill ha honom hos mig. Känner mig så ensam. Har den sista tiden inte känt någon närhet från någon annan än Leon. Han är ju mitt allt.
Han är den jag får all min kärlek från. Han ger mig allt. Hur ska jag kunna släppa det?


I'm a bad mammy.. but i love him so much.


Kommentarer
Postat av: Fia Caroline

Det sättet som känns bäst för er, för dig o Leon är det bästa!

Jag tror iaf att man får tryggare barn av att ha de nära sig o bekräfta de när de är små.

Tycker inte att du är en dålig mamma, som du skriver så kommer han ju en dag lära sig sova själv, så låt lillkillen sova vid dig om det känns bra o om han sover gott där! Ni behöver det! Ta hand om er! :)

2008-09-30 | 07:41:44
URL: http://fiacaroline.blogg.se/
Postat av: Lotta

Leon behöver Dig lika mycket som Du känner att Du behöver honom. Tänk vilken tur han har som har en mamma som kan ge all den kärleken!

Fortsätt vara den Du är och bry dig inte om alla vet bästare!

Kram Lotta

2008-09-30 | 09:46:55
URL: http://www.lisslinn.se.dinstudio.se
Postat av: Emily & kenzo

Det är ingenting som gör dig till en dålig mamma, en dålig mamma är en person som inte ser vad som är det bästa för sitt barn, och jag är helt säker på att du ger Leon det han behöver. Va stark för dig och din sötnos skull, och skit i vad andra tycker!

2008-09-30 | 13:45:40
URL: http://iloveyou.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December