New life

2008-09-24 ι 23:01:19.. Our life 9 Kommentarer


Har bestämt mig för att strunta och skita i allt bajs i livet. Det går upp och ner hela tiden och så är det. Ska nu i alla fall se possitivt i allt. I'm done with allt negativa in life.
Jag ska inte vara någon superfitta som klagar och är arg, bitter, tråkig och blä. Nej nu kommer nya glada, energiska Michis så akta er (eller ring kanske?). Och nu är det här inte bara prat som alla andra gånger. Nu är det allvar. Nu sätts nya regler upp och dem ska också följas.

Tex så ska jag verkligen få rutiner på Leon. När jag ska lägga honom så stannar jag där tills han somnar inte tappa tålamodet och tar med mig honom ner i alla fall bara för att jag vill göra en massa saker = inte har "tid". Sen om han vaknar på natten så ska jag trösta honom och lägga tillbaka honom i sin säng och inte lägga honom bredvid mig som jag gör nu bara för att jag vill sova och inte orkar. Så töntigt onödigt att jag gör så. Dålig mamma jag är va?


Anw, nu ska allt bli orning i mitt liv i alla fall. Jag ska söka lägenhet varje dag så mycket som möjligt. Kolla på extra jobb, kanske helger? Spara en massa pengar, no more random shopping längre.

Ja mycket ska ändras, mer än vad jag skrev. Starting tomorrow!
- Wish me good luck.

PS. Jag tänker också på dig Malin.
Vi finns här hemma, kom så kramas vi!

Kommentarer
Postat av: Nettan

I wish you luck !

Vill ha tillbaka glada Michis igen !

Nu tar vi nya tag och sätter lite rotation på döfläsket !



Puss och kram

mammsen

2008-09-24 | 23:10:14
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Malin

Gulliga mysiga Michis! Allt kommer att gå suuuuper för dig och Leon.



Blir allt lite väl jobbigt ibland så får vi träffas å kramas lite, så kanske det känns bättre sen haha.



// Kram Malin

2008-09-24 | 23:21:34
URL: http://www.nogg.se/hedda
Postat av: Berit

Klart att vi önskar dej all lycka. Du är en mycket bra mor med tanke på din ålder. Det är inte lätt här i livet. Jag älskar dej och ditt barn ska du veta och vill att ni ska vara lyckliga. Försök också att hjälpa din mor lite också.

Mormor

2008-09-24 | 23:52:17
URL: http://mrsbettan.blogg.se/
Postat av: Erla och nathalie

Vilken otroligt söt son du har :)

Kolla gärna in våran blogg, hoppas du får en bra dag!

2008-09-25 | 01:07:34
URL: http://erlanochnattan.blogg.se/
Postat av: Daniella

Svar: Åh, den ar jättefin! Jag älskar färgen. Men det är ett par saker som jag skulle vilja ändra på :) Men vi tar det ikväll!



Bra, Michis! Man ska tänka framåt och vara positiv!

2008-09-25 | 09:04:03
URL: http://daniellalamb.blogg.se/
Postat av: Cassandra - Josefins mamma

Bra gumman, du kommer klara de galant :) Tänk bara framåt hela tiden. Du är en jätte bra mamma till leon :)

2008-09-25 | 09:48:07
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: lisa

Hej michaela! Nu är jag redo, vad heter du på msn? Svara gärna.. vill så gärna ha den! Du sa att jag skulle få designen (ljusblåa) så det vore tråkigt om det aldrig blev så.. har skickat massa kommentarer, men får inte precis så många svar. så jag fattar inte? :o Kram

2008-09-25 | 11:08:55
URL: http://www.endastlisa.blogg.s
Postat av: lisa

Hej michalea!et gick inte klicka på längken, hade glömmt skiva (se) men nu går det.. :)

2008-09-25 | 11:27:27
URL: http://endastlisa.blogg.se/
Postat av: mariaa

jo det börjar verkligen närma sej nu, så självklart börjar jag bli liite nervös:) men också bara less, så hellst vi jag ju att det ska bara vara över.



Lyckat till med ditt "nya" liv. Alltid skönt att tänka att man ska göra en omstart, men det kommer går bra lovar jag:)

2008-09-25 | 12:52:16
URL: http://minimariaa.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December