Leon 8 månader

2008-10-13 ι 10:23:50.. Leon i ord 4 Kommentarer



Idag blir min lilla skrutt, min bebis hela många 8 månader. Helt sjukt att han är så stor..
Men tycker fortfarande att han är så liten. Vissa kan ju liksom gå vid den här tiden, Leon är en segmupp. Leon är min lilla bebis ju. Trots att han är en liten segmupp och min lilla bebis så väger han hela 7600 g och är 69 cm lång och kan allt det här :

Vända sig fram och tillbaka
Sitta
Åla
Krypa - snabbt
Sätta sig upp själv
Ställa sig upp mot något
Stå genom att hålla sig i något (tex bordet)
i gåstol
om man håller i båda händerna
Hålla flaskan själv
Äta frukt/kex och dyligt själv
Busa (vet att det är ajaj när jag säger nej)

Så har han ju också 4 tänder - 2 uppe och 2 nere

Funderar på om jag glömt något nu, i så fall så får jag uppdatera och skriva till det.
Kommer du på något kanske som han borde kunna? Hehe.

Kommentarer
Postat av: mariaa

han e så söt:)

2008-10-13 | 10:30:10
URL: http://minimariaa.blogg.se/
Postat av: Berit/mormor/gammelmormor

Usch vad fort det går, hinner du med att uppleva allt som händer. Det är ju som gulligast nu.

Kram mormor

2008-10-13 | 11:57:40
URL: http://mrsbettan.blogg.se/
Postat av: Cassandra - Josefins mamma

Stora killen :D snart går han helt själv ska du se :D ses på ons :)

kram

2008-10-13 | 13:07:44
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: Fjun

Han kan ju "säga" Hej och Nej också! ;) haha

2008-10-13 | 16:05:52
URL: http://imcippe.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December