Tunnelbane kaos

2008-05-22 ι 10:59:19.. Our life 3 Kommentarer


Ja, i går när jag skulle åka hem så var det tunnelbane kaos. Fjun och jag kommer ner på perongen i centralen och det är ban fel på gröna linjen. Så typiskt när Fjun var ganska stressan för hennes pappa väntade på henne i Odenplan och jag viste att de väntade på mat hemma.
Vi stog säkert där i en halv timme och sen kommer en tunnelbana, jippi. Men den fick vi inte gå på, den var ur trafik. Några minuter senare kommer en till och folk bara pressade sig fram. Fjun vägrade att vi inte skulle komma med och bad mig mosa mig mellan med vagnen.
När tuben sen kom så ser vi att den är fullproppad. Jag sa åt Fjun att hon kunde gå eftersom hon bara skulle till Odenplan och för jag kunde absolut inte få plats. Så där stog jag sen och väntade efter ännu en till. Den kommer och det är minst lika mycket folk så det var bara att vänta ännu en gång. När nästa tunnelbana kommer så ville jag absolut inte så kvar men det fick jag ännu en gång. Folk är bara som helt galna när det blir knas.
Den 4:e vagnen efter Fjun's så var jag ju tvungen att komma på. Har stått och väntat i 35-40 minuter kanske. Så jag går fram och då tar en tant tag i vagnen och vrider bort och säger :
"Du kan ju inte gå på här förstår du. Din vagn är ju kanske 3 personer, hur tänker du?!"
Men hallååå?! Jag hade stått där i över en halv timme och nu fick jag inte gå på den heller eftersom att det hann gå på så mycket folk igen. Tack kärring jävel.
Så den 5:e tuben efter Fjun's fick jag äntligen gå på och det var lagom med folk. Jag kunde till och med sätta mig. Men helt plötsligt kom det 500 pers till och jag kunde då inte resa mig och ställa mig vid Leon. Folk hängde över vagnen och jag var ju tvungen att säga något men innan jag hann så var det en gentleman som sa åt dem att akta bebisen. Haha, tack mannen!
Det tog dock mycket längre tid att komma hem då han körde i typ 2 km/h eftersom att det var 100 tåg framför. Men efter åkeshov gick det snabbt och jag passade bussen perfekt i hässelby strand. Skönt.

Tänk vad folk blir galna när det händer något som inte händer dagligen. Herregud.


Kommentarer
Postat av: Berit

Stackars dej, få stå så länge och sen den dumma kärringen också. Folk tänker bara på sej själva. Du skulle som Bond ha knivar på hjulen som fälldes ut så de inte skulle kunna göra så mot dej och Leon. Ut med alla elaka kärringar.

Mormor

2008-05-22 | 11:08:59
URL: http://mrsbettan.blogg.se/
Postat av: Daniella

Haha! FYFAN! Jag hatar människor

2008-05-22 | 16:52:04
URL: http://daniellalamb.blogg.se/
Postat av: Asse

Gah! Fett jobbigt!!!



Btw läs ditt email! Puss

2008-05-22 | 18:11:36
URL: http://adrenochrome.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December