Ny kamera(?)

2008-05-22 ι 18:36:14.. Our life 5 Kommentarer


Just nu satte jag mig nyss framför datan. Leon ligger och sover i vagen och det tror jag han kommer göra ett bra tag. Det brukar han vid den här tiden. Lite knasig tid men jag kan ju inte väcka honom direkt. Och det fungerar så bra med mina tider också.
Har för tillfället väldigt ont i huvudet och halsen. Dö tjock i halsen. Men jag är ganska van vid det men om det svunlar mer så kommer det bli jobbigt. Har faktiskt redan ätit middag så slipper ju pinas med att tycka i mig mer mat, skönt.

Funderingen över att köpa ny kamera är super aktuell. Är så nära att jag åker in i morgon så jag kan köpa den - Canon 40D. Följer du med?!
Pratade nämligen med en kille på Fotovideo igår och han rekomenderade att jag skulle köpa den om jag inte ville köpa Nikon D300. Men jag känner att den kostar 4000 mer och det är inte SÅ stora skillnader som jag bryr mig om. Visst jag skulle gärna köpa den men jag gillar Canon och pengar.. Ge mig lite så fine, då köper jag den. Haha.
Jag skulle kunna spara lite och så kan jag köpa den men jag har ju canon objektiv så det blir ännu mer pengar då jag måste köpa en massa nya objektiv också. Och jag vill inte vara kall och vänta mer. Tycker att jag pinats länge nog med kameran jag har nu. Den är tråkig, för mig.

Gör jag fel val nu?

Kommentarer
Postat av: Malin

Fan vilken tjusig blogg du har måste jag säga! Ahhhhhhhhhhhhh! Brukar läsa den ibland hehe.

2008-05-23 | 09:50:08
URL: http://madaddi.blogg.se/
Postat av: Malins

Nikon är väldigt bra, har själv en d40x men vill ha d300 men så kostar de både skjortan och slipsen.

Men jag kan rekomendera den :)

2008-05-23 | 10:56:20
URL: http://murriis.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Ja det skulle vara jättesnällt om du ändrade bilderna i headern! Det är inte så värst bråttom men jag kan säga till :)

Tack så jättemycket!



/ Alexandra

2008-05-23 | 16:38:00
URL: http://mammasprinsessaa.blogg.se/
Postat av: nathalie

Hej! Du är jätteduktig på design har jag sett och undrar om du kan hjälpa mig med en liten design? min blogg ser hemsk ut.. ja du kan ju titta själv :P

2008-05-23 | 19:28:24
URL: http://thebigit.blogg.se/
Postat av: Asse

Hej sötnos, jag bara undrar om du vill kolla på melodifestivalen ikväll, pratade med Tess nyss och hon sa att ni skulle göra det. Jag är på också om du vill! Puss puss :)

2008-05-24 | 15:59:42
URL: http://adrenochrome.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December