Syrran är så liten

2008-03-12 ι 22:42:35.. Our life 3 Kommentarer


God kväll!
Sitter just nu i sängen med en gnällig bebis. Han vill bara ligga på mig. Inte vid sidan utan på mig och snutta. Tutte, tutte, tutte. Äta, äta, äta. Inget annat är bra. Och när han väl ligger på mig så tror han att han är lille skutt också. Eller kanske en groda. Ska stå och hoppa med benen hela tiden. Kan inte ligga stil. Men han måste ju också få ha sina egna små perioder ibland. Och herregud, han är ju faktiskt bara en månad. Snart i alla fall, i morgon faktiskt.
Och morgondagen har planer.
Följa med syrran först på hennes simmning och sen in till odenplan för att ta en fika med H. Och eftersom att jag inte har några pengar nu så lovar jag att det inte kommer bli någon shopping. Ledsamt och tråkigt nog.

En utstickare så här i inlägget. Men måste bara tillägga :
Mamma och jag pratade om min syrras kläder idag. Vet inte hur vi kom in på det men det är rätt roligt. Att i julas så skulle vi köpa nya trosor till henne och jag går då in i hennes rum för att titta vilken storlek hon har. Och höll då på att garva ihjäl mig. Upptäckte nämligen att hon är 10 år, fyller 11 i år men har storlek 4-6 år. Hur komiskt är inte det? Haha.
Jo, nu kom jag på hur vi började prata om syrrans kläder. Hon kom nämligen in i köket idag med Leons tjocktröja med dragkedja på sig. Hon kunde till och med knäppa tröj jäkeln också. Och jag kunde ju inte argt säga att hon skulle ta av sig den snabbt då jag höll på garva ihjäl mig då också. Tror faktiskt ingen skulle klara av att hålla min när en 10 åring kommer in med en tröja på sig i storlek 56. Hur absurt är inte det liksom?

Har fått lite avskrivet från tankarna nu. Även då jag egentligen har hur många som helst. Skulle kunna sitta här och skriva hur mycket som helst kring känslor och tankar runt omkring. Men det är nog inte speciellt intressant och har ingen ork för det just nu.
Och nu har jag BH:n full med spya och Leon är inte glad över att kräkas. Lilla töntmannen.
Hoppas ni haft en bra kväll (?) Sov gott och god natt.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Det var synd att vi inte hade kameran framme när Nathis kom in i köket med tröjan.
Och det är rätt ; vi kunde inte bli arga på henne då hon såg så himla rolig ut. Bengeten där !

Du kommer att lukta som ett vandrande mjölkpaket några månader till. Ha, ha !

Love you both !
Mammsen och gammelmammsen

2008-03-12 | 22:58:08
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Berit

Vadå gammelmammsen - det är ju jag. Ni verkar i alla fall ha kul hemma hos er. Här hemma är det bara jag som är uppe.
Puss och sov gott
Gammelmormor

2008-03-13 | 00:45:24
URL: http://mrsbettan.blogg.se
Postat av: Alexandra

Tack så mycket! :)

Ville också bara säga att din son är enormt söt och önskar all lycka till er (: Jag undrade också om det är du själv som gjort din bloggdesign? :) Den var iallafall jättesnygg och undrade om du kanske kunde hjälpa mig fixa min nån gång? jag är urkass på sånt ^^,

/ alexandra

2008-03-13 | 15:48:14
URL: http://ungmammafemton.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December