Längtar..

2008-03-21 ι 17:54:45.. Our life 2 Kommentarer


.. tills i morgon! Ser faktiskt framemot morgon dagen otroligt mycket. Vi (mamma, syrran, C, jag och Leon) ska till mormor och morfar på påsk "lunch" tillsammans med Monia och Kjell.
Det är inte speciellt ovanligt och fattar då inte varför jag ser framemot det så mycket. Men det känns som evigheter sen jag var hos dem. Och hur länge sen var det jag sov över? Brukade alltid vara där nån helg då och då, ibland i veckorna också. Får fråga mormor om jag får sova där med Leon någon dag, men det tror jag inte hon har något emot eftersom att Leon är så himla snäll.
Och huset är så jäkla stor så dem hör ju ändå inte om vi skulle vara där, haha.
Men åter till morgon dagen : Mormor berättade att vi kommer att få 12 förrätter. Är jätte nyfiken, vet inte en enda och det är konstigt ska jag säga er. Eftersom att varje gång vi ska över dit, typ julafton, så brukar vi göra maten tillsammans och om inte så brukar jag alltid veta i alla fall. Men nu är det första gången i hela mitt liv som jag inte vet vad mormor kommer bjuda på.
Eller nej, nu ljög jag, EN sak vet jag - Efterrätten. Det var något med hallon som var toppad med vitchoklad och mandelspån. Tror också att det var så att det ska in i ugnen snabbt så chokladen smälter, men kan ha fel. Det var i alla fall något med hallon och vitchoklad. MUMS!
Lovar, ska ta kort på allt vi kommer få på tallricken. Serverat på silversked på silverfat ;o)

Kommentarer
Postat av: S a r a

Måste bara säga att bilden på Leon när han har vingar, ser så himla härlig ut :)

Han är så otroligt söt!

2008-03-21 | 20:36:46
URL: http://saaramarklund.blogg.se
Postat av: Ida

Det är alltid trevlig att komma hem och träffa familjen :D
Inget konstigt alls att se fram emot det!

Ha det fint.

2008-03-21 | 20:49:12
URL: http://hittaida.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December