Jävla gallsten

2008-03-11 ι 12:19:00.. Our life 2 Kommentarer


Gallstensanfall i natt igen.
Kände hur jag började få ont i magen igår kväll och sprang därför upp till mamma och frågade om hon tyckte jag skulle ta tabletterna. Vilket jag gjorde.
Det gick inte över men lättade lite och jag kunde i alla fall försöka att koppla av lite. Leon började bli hungrig och jag gick ner för att blanda lite ersättning. När jag sen kommer upp så hade jag mera ont och det hade gått en halv timme så jag tog en till tablett. Snäll som min underbara mamma är så tog hon Leon och gav honom lite mat. Jag låg då i sängen, hopkurad och försökte att koppla av så mycket som möjligt.
Men Leon ville tydligen inte så mamma kom in med honom och ja la honom vid tutten ändå. Då blev han minsann nöjd och belåten.
Timmarna gick och jag tabletterna hjälpte i alla fall så mycket att jag kunde ligga still i sängen och kråma mig lite. Förut visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Sov inte speciellt djupt och skönt men kunde koppla av och få lite vila.
Ja, tills klockan halv 5 i morrse så jag började känna hur illa måendet kom krypandes. Jag som också hatara att spy vägrade tro att jag skulle det nu igen. Men vid 5 så kunde jag inte knipa igen munnen utan sprang in till mamma och frågade om hon kunde kolla Leon lite så jag kunde få sitta på toan utan att vara rädd att han skulle vakna eller så.
Sen när jag kom ut så låg han så snällt mellan mormor och morfar i deras säng. Underbara familjen!

Har dock fortfarande ont och hoppas det går över snart. För om ca 45 min ska vi åka upp till stadsdelsförvaltningen och prata. Hoppas att det lönar sig och att det blir som jag tänkt och vill.
Let's se.

Ha en bra dag allesammans och var lyckliga att ni inte har gallsten.

Kommentarer
Postat av: Berit

Försök att äta lite "snäll" mat lite då och då så ska du se att du slipper ha ont. Du som gillar gröt, det är helperfekt att starta morron med. ät inte så kryddstark mat utan gärna kokt i stället.
Hoppas du får en lugn natt.
Kram gammelmormor

2008-03-11 | 23:18:40
URL: http://mrsbettan.blogg.se
Postat av: Nettan

När Leon blir lite större så tar "vi" bort skiten och du slipper det där sen. Och du får ju bara 2 små hål och slipper det där jäkla ärret som jag har på min mage !

Och självklart ska vårt lilla pyre ligga hos oss !

2008-03-12 | 14:34:33
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December