Gallsten var det

2008-03-03 ι 22:17:04.. Our life 3 Kommentarer


Som vi trodde så har jag gallsten. Många små stenar låg i min blåsa.
Dem var jätte små men många, hon trodde också att jag hade haft större men att dem försvunnit. Hur vet jag inte men nu fanns inga stora stenar där.
Men eftersom att Leon är så himla liten ännu så ville hon inte att jag skulle opereras nu, så jag har fått tabletter som jag kan ta om jag får mer "anfall" men att senare så måste jag ta bort gallblåsan. Ush, jag vill inte få hål i magen. Jag som tänkt att jag måste nu träna upp min snygga mage inför sommaren.
Inte för att den är jätte mycket sladder eller stor. Är jätte förvånad hur smal jag blivit. Hade förväntat mig att jag skulle ha värsta magen som alla dem andra mammorna på BB men min mage försvann helt efter ca 10 timmar efter förlossningen och nu så är jag nästan smalare än innan jag var gravid. Kroppen har en helt annan form och magen är typ platt medans innan så har jag alltid haft en liten bullring. Helt otroligt.
Men den är inte speciellt modell snygg eftersom att jag fick faktiskt lite bristningar i slutet. Inte så kul, men dem kommer vell se bättre ut, förhoppningsvis, när jag tränar upp magen lite (?) Har någon något tips om hur jag ska få det mjuka att försvinna? :o)

Men nu hoppas jag bara för gud skull att jag inte kommer få något mer anfall på ett bra tag för håller seriöst på att.. vet inte vad, när jag får dem. Jag kan ha hur ont som helst men när man mår så dåligt och har så ont på det sättet att man inte kan sitta, stå eller ligga, inte vet vad man ska göra av sig själv. Det är förjävligt. Det hatar jag!
Kan föda barn varje dag om det är så att jag skulle få slippa anfallen. Att föda barn gör ont men på ett bra sätt ont, inte så jag har haft nu.
Jaja, skit samma nu om hur ont det gör. Hatar dem som klagar. Klagar för att alla ska tycka synd om en.
Det har jag nog fått efter min starka mamma. Hon har en otroligt stor wiplashskada som är synlig och har värk HELA TIDEN. Tar 500 olika tabletter och får byta hela tiden för att inte hon ska bli knarkare. Haha nej menar inte så men man kan inte äta samma tabletter för länge i den mängden hon äter för då vänjer sig kroppen och tar då inte upp så man smärtstillas. Är så otroligt impad över hur mycket mamma klarar. Vilken stark kvinna min mamma är!
Ni skulle bara veta..


Kommentarer
Postat av: Nettan

Tack älkling för atta snälla ord !
Inte för att jag är starkare än någon annan, men jag är väldigt duktig på att inte visa för nån annan hur ont jag har.
Är det någon som sett hur ont jag verkligen kan ha så är det du ! Du vet att jag hatar att klaga själv - man mår ju inte bättre av det precis.

Love u 4 ever !

2008-03-03 | 22:43:49
URL: http://hasselby.blogg.se
Postat av: Glimz

Jag tänker tycka synn om dig ivf! Det är hemst hemst synn om dig Mishis! De e aldrig rolit å ha ont, så de så!
KramKram ~Niniz & Glimz

2008-03-04 | 17:01:57
Postat av: Berit

Jag håller med dej Mickis, din mamma är en JÄRNLADY, hon klagar aldrig att hon har värk, man hör på rösten när hon mår sämre än vanligt, typ efter en dammsugning. Jag såg på bb att du inte klagade på värk, fast du hade värkar, personalen på bb undrade varför du inte kved och stånkade som alla andra.
Puss gammelmormor

2008-03-04 | 19:26:55
URL: http://mrsbettan.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December