Allting = dåligt

2008-03-10 ι 15:36:48.. Our life 4 Kommentarer


Ny dag, ny vecka, nya tag.
Nu har jag bestämt mig för att jag verkligen ska börja ta tag i allting. Men tiden har gått så otroligt snabbt och fortsätter att gå jäkligt snabbt. Men nu känner jag att det börjar stanna av lite och tankarna kring allting annat utom Leon kommer igång.
Hur jag ska göra med allting har jag ingen aning om just nu. Känner att allting är utom räckhåll och att inget kommer bli eller funka som jag vill. Men jag får ta en sak i taget, om det inte funkar så får jag ta det då och göra det bästa av saken. Men det jag känner allra mest är att jag vill jobba och få pengar igen. Är inte speciellt kul att gå utan några pengar alls. Och antar att jag får vänta minst en månad nu innan mammapenningen börjar komma. Allting är ju bara så otroligt segt. Sverige..

Nog om problem trots att det är det ända i mitt huvud just nu.
Leon har också varit en tjurskalle som jag och det är nog för att jag varit det. Märker att han vet när jag är ledsen, stressad eller har ont. Men nu vet jag att det går över till honom så vet att jag måste släppa den känslan när han blir ledsen. Så fort jag gjort det och tar upp honom så blir han tyst och nöjd. Han vill bara veta att sin lilla mamma också mår bra. Lille skrutten.
Ja, det är ju inte så att Leon har varit jobbig eller skrikit konstant. Om det har varit något så är det max en halvtimmes gnäll och när han väl får tutten sen så blir han lysnades glad och nöjd. Han är en riktig snuttunge.
Och idag, för första gången, grät Leon på riktigt. Han var alldeless blöt i ögonen och våt om ögonfransarna. Men det var bara löjliga fasoner. För han var inte hungrig, han ville bara vara nära. Myspellen. Vill inte ligga själv, det är inge kul.

Även då jag känner att allting blev nu bajs idag så ska jag försöka övertala mamma om en liten tripp då jag skulle behöva köpa en till låda till min garderob då Leon har för mycket kläder. Det får inte plats!
Även då kläderna är hur små som helst så får det inte plats, så nu ligger det kläder på hela skötbordet och i hans säng + en påse. Så jag måste verkligen köpa en låda inom snar framtid om jag inte vill att det ska se ut som att hey baberiba varit hemma hos oss.
Ha en bra dag. Hejs.

PS. Ja, pappan är absolut med på alla håll och kanter.


Kommentarer
Postat av: Malin

Precis, en sak i taget, så löser sig allt till slut. Åh det var så kul att äntligen få träffa er i lördags. Förstår att du är mäkta stolt över ditt lilla lejon. Hälsa mamma att jag saknar henne på bloggen. Kram på er alla!

// Malin

2008-03-10 | 17:31:12
Postat av: Berit

Blev det någon liten tur med mamma ut och handla eller ?
Annars kan vi ta en tur i morron om du vill, jag gillar ju att handla som du vet.
Kramar
Gammalmormor

2008-03-11 | 00:16:55
URL: http://mrsbettan.blogg.se
Postat av: Nettan

Mammas lilla mammagris = Leon !
Det är så få gånger han är grinig och då kan man ta det ! Igår kväll var han lite hos mormor då du fick ont i magen igen. Hmmm ! Dax att tänka på maten igen. Tur att tabletterna hjälpte så du fick sova i alla fall. Vi får se hur pigg du är idag !

Kramizar
mamma / mormor

2008-03-11 | 08:38:41
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Fjun

haha, jag tror nog du får skylla dig själv att det svämmar över av bebiskläder, din lilla köpgalning! ;)

2008-03-11 | 16:39:57
URL: http://imcippe.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December