Stående/sittande bebis

2008-06-06 ι 20:28:49.. Our life 9 Kommentarer


Nu har vi ätit en liten förrätt som bestog av pilgrimsmusslor och lite lax till morfar då han inte ville ha pilgrimsmusslor. Och nu ska jag säga till er som tror att pilgrimsmusslor är musslor att det är det inte. Eller jo det är ju en slags mussla men inte en sån där äcklig mjölig geggig mussla som folk reflekterar till ordet musslor.
Pilgrimsmusslor är som en fiskbit nästan. Men då 5 miljoner godare och finare. Som en kött bit lite också, den är super god och super mör. Man kan nästa inte beskriva. Och den smakar inte fisk, inte mussla, inget sånt. Den smakar egentligen ingenting om man inte kryddar den.
Lite som mozzarella. Liknande konsistens och smakar inte mycket. Men så super god så det inte finns något liknande, fy vad gott det är!
Och dem kan man inte föräta sig på heller då dem är riktigt svindyra och inget så där vardags mat även då min mormor tror det. Haha. Men det gör inget mormor för då får jag bara äta massa delikatess mat. Gourmet for life!
Anw,
Leon ligger och sover så gott i vagnen. Han har legt på golvet här och haft skit kul. Rullat runt hela tiden. Nu kan han också rulla från rygg till mage. Tvärt om har han kunnat ett bra tag.
Men det absolut roligaste är ju att stå, inge kul att sitta ner som också går frammåt. Han är lika duktig som Alexian, Daniella ;o) Han sitter faktiskt riktigt bra nu.
Om jag sitter med mina ben bakom hans rumpa så kan han sitta där hur länge som helst men att inte ha något stöd alls går inte så länge. Några ynka sekunder visst, men inte kallar jag det att sitta själv. Haha.

Men men, nu ligger han ner i alla fall. Sover i det skit höga tv ljudet från köket där morfar sitter som har tinnituss i ena örat. Inte för att ni vet hur långt det är till arbetsrummet där jag sitter men jag hör allt och lite till ända hit.
Det är högt, I promise!


Kommentarer
Postat av: Peter

Jag håller med dig. Pilgrimsmusslor är fina dem!

2008-06-06 | 23:34:16
Postat av: Daniella

Men han satt ju riktigt länge själv n gång i onsdags! Även fast du tog bort dina ben! Han är ju jättduktig på att sitta :)



Jag kan ju säga att Alexian inte varit sugen på att sitta själv dem senaste dagarna. Han vill aldrig visa. Haha! Men så fort jag är själv med honom sitter han hur länge som helst, så typsikt!

2008-06-07 | 10:34:28
URL: http://daniellalamb.blogg.se/
Postat av: Jonna

Hej. Jag frågade dig förut, men du kanske inte vill? Det jag undrade var om du kunde hjälpa mig med min blogg!? =) Tänkte göra en ny och vill gärna ha en fin design.

2008-06-07 | 17:46:35
Postat av: Hannah

haha ja man blev lite paff första gången jag såg att det typ var 4 stycken som läst ens blogg :D

Men dom har fortfarande inte fixat de! blir så less på blogg.

trodde det skulle bli bättre på publishme, men icke!

2008-06-07 | 18:21:06
URL: http://colinsmamma.blogg.se/
Postat av: Michis

Svar till Jonna:

Visst hjälper jag dig, har du min msn?

2008-06-07 | 18:26:19
Postat av: Jonna

Åh, vad snällt! Ja, egentligen. Men jag vet inte om det funkade då jag addade dig. Men jag är online och heter Jonna, så kolla om du har mig. ;)

2008-06-07 | 20:26:27
Postat av: Jonna

Den jag addade är [email protected]. Är den rätt?

2008-06-07 | 20:35:38
Postat av: TuffLoysan

Tack för kommentaren. Jo mitt BF datum är lite roligt =) Hoppas att den kommer ut den dagen.. helst inte mkt tidigare iaf.. känns som man fortfarande har en del att fixa med innan födseln..

2008-06-07 | 23:18:33
URL: http://tuffloysan.blogg.se/
Postat av: Jonna

Jag får sommarlov imorgon(tisdag), och har nog tid på eftermiddagen då + onsdag och torsdag om du kan då? =)

Jag tänkte på att vi kan vara inne på msn samtidigt så går ju allt mycket lättare!

2008-06-09 | 22:08:17

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December