Galen mormor

2008-07-01 ι 00:24:36.. Our life 2 Kommentarer


Japp, i denna dag fanns det lite kaos tillfällen också. Nämligen när jag var på väg hem så ringde min mormor och frågade var jag var och undrade om hon skulle komma och hämta mig vid tunnelbanan då hon ändå skulle ut och köpa tidningarna.
Gud så snällt tänkte jag och vi bestämde aldrig plats utan jag sa att jag skulle ringa när jag började närma mig så åkte hon och handlade så länge.
När jag sen kom till åkeshov så ringde jag men fick inget svar. Väntade och trodde hon inte hann och skulle då ringa upp mig. Men ingen ringde. Ringde då igen men inget svar denna gång heller. Nu började jag komma för nära. Visste som sagt inte var hon skulle hämta mig då hon ibland brukar komma upp till vällingby eller så hämtas jag i hässelby strand. Velig nog med mamma i telefon så gick jag av i välingby för att kolla om hon stog där. Mormor kallades många saker i telefonen med mamma, det var inte bara jag som tyckte hon var puckad. Haha - ta inte illa upp mormor, du är ju lite rolig i bland.
Så där står jag, ingen aning om var mormor är eller vad jag ska göra. Bestämde mig för att stanna kvar en liten stund och sen gick jag mot bussen när jag precis la på luren med mamma och mormor ringde upp. Då var hon hemma, kom på i affären att mobben var hemma och rusade hem. Hon lät galen i telefonen och sa att hon kommer som ett skott. Och det kan jag nästan hålla med om, det gick ganska snabbt att hon kom körandes och höll nästan på missa mig som gick på trotoaren mötandes.
Men hem kom jag i alla fall. Fick träffa min underbart gulliga lilla mormor också, som ser ut som min mamma - haha sorry mamma men ni är exakt likadana och tyvär är jag också det. 3 generationer som låter/beter/tycker/är ja typ allt likadant. Stackars Leon.
Ja men i en skön bil kom ja ju hem i, istället för hård och skumpig buss. Bussarna som ska strejka imorgon, när jag självklart ska jobba också. Så bra tajmat. (höll på skriva taimat och det låter ju som thai mat - haha var tvungen att skriva det)

Anw, nu måste jag sova. Ush nu lägger jag mig för sent igen, dumma mig.
God natt & sov gott. Krams på er också.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ja, du vet ju vad du har att föränta dig ! Ha, ha !

2008-07-01 | 00:27:27
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Berit

Ja verkligen, stackars Michis. Men jag, idag ska jag hålla mej hemma tills du ringer, eller så har jag mobben med mej.

Kram mormor

2008-07-01 | 09:53:53
URL: http://mrsbettan.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December