Äckligaste jag någonsin sätt...

2008-07-10 ι 19:39:21.. Our life 4 Kommentarer




Helt plötsligt så hörde vi hur Falcon (en av våra hundar) stog och skällde ute på gräsmattan. Jag gick dit för att be honom vara tyst och ser att han skäller på ner mot marken, i gräsmattan. Undrade då vad det var han såg och började då letade i gräset. OCH FY!
Hittade då en MINST 10 cm lång och as tjock larv. Aldrig sett något liknande. Kolla liksom den hade värsta munnen. Gapade och åt som en jävla idiot i gräset, läskigt..
Den ser ju liksom inte svensk ut heller - haha det lät ju bra men ni fattar vad jag menar. Han måste varit en utlänning ;o)
Skit äcklig var den i alla fall och då började morfar (som var här och hjälper C att måla) äckla sig och sa att han åt en sån i sydafrika efter att en indian gjorde det. Så han börja ge förslag om att jag skulle äta den eller stoppa den i brallan. Vilken morfar man har.
Det slutade i alla fall med att jag sprang upp med den på en spade efter att den ramlat av flera gånger och slängde den sen upp i skogen. Uch vill inte ha något sånt äckligt här.
Kanske dör av fanskapet (?) - haha.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Den va hur äcklig som helst.

Har aldrig varit med om maken.

Tur att ingen utav hundarna fick för sig att börja käka på fanskapet. Bläääää !

2008-07-10 | 19:43:36
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Berit

Kan du inte skicka bilden till tv1 mitt i naturen och fråga vad det är för larv. jag är nyfiken som sjutton.

Mormor

2008-07-10 | 21:27:51
URL: http://mrsbettan.blogg.se/
Postat av: Berit

Jag har varit inne på Google och tittat var det var för en larv, och det är en träfjäril. Den heter trädödaren, lever ett par år i fruktträd och äter sej mätt, sen kommer den fram och kryper ner i jorden och kommer fram som en fjäril. Den blir 10 cm lång.

Mormor

2008-07-10 | 21:35:12
URL: http://mrsbettan.blogg.se/
Postat av: melajs

har också sett en sån

2008-07-14 | 11:57:45
URL: http://melajs.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December