Tillbaka

2008-01-28 ι 15:52:59.. Our life 2 Kommentarer


Halloj!
Som jag tidigare skrev : dålig på uppdatering nu för tiden. Och det är inte för att jag har fått bebis - ännu. Tråkigt nog. Jag har bara varit så jäkla trött och inte på humör för att sätta på datan.
Den här helgen gick otroligt snabbt. Antar att det var för att jag egentligen hade massa att göra och inte fick något gjort. Undanflykt efter undanflykt.
Anyway,
magen håller på spricker snart. Har fått som ett blankt område mitt på, precis över naveln, som håller på bli en bristning. Det blir ju en snygg grej. Mitt på magen, jippi!
Det verkar som om det inte bara är jag som vill att han ska komma ut utan även självaste han. Rör sig som en galning. Men inga värkar. KOM IGÅNG NU DÅ!
Funderar stark på att anstränga mig på något sätt så kanske dem sätts igång? Haha. Springa upp för trappan 10 gånger. Gå ut med hundarna en bra bit. Men har ingen ork. Jag vill, men orkar inte. Kan sitta och tänka att nu gör jag det men lägger mig i sängen i stället. Ush vad tråkig man kan vara.
Jag som alltid varit och fortfarande är så att jag vill ha något att göra. Tycker det är dö trist att sitta hemma och bara glo. Ta det lugn och ligga i soffan. Aldrig varit min grej. Ett tag, fine, men inte hela dagen. Men nu är det det jag gör ändå. Sitter/ligger i soffan, äter, går på toa, reser mig och sen sätter mig igen. GUD VAD TRÅKIG JAG ÄR! Jag är inte så, men har blivit så just nu. Hoppas bara att det går över snart.
Måste ta mig i kragen och göra något. Kanske kan övertala mamma att vi kan åka till Barkaby i morgon? Hon har ju present kort så nu får hon sjutton köpa något till sig, som en bh tillexempel som hon seriöst behöver mer än mat. Men det vill hon inte inse. Jaa, min mamma, hon är så.

Nu orkar jag inte, ovanligt, att skriva mer. Inte ens det gör jag.
Men det jobbiga är att jag är inte på dåligt humör, även då det kanske låter som det, eller jag vill inte bara ligga här. Jag vill massor. Men tar mig inte i kragen och gör det.
Får se om jag har lust att ta mig i kragen för att hitta på något. Kanske behöver lite peppning från någon?
Får se, får se.

Kommentarer
Postat av: Cecilie

Ååå shit, inga bebisen än. Men tiden går fort men när det närmar sig så känns det såååå sakta... :)
Kram

2008-01-28 | 21:16:37
URL: http://www.georgiew.se
Postat av: Daniella

Vi mår bra, hela lilla familjen.

Jag kom på vad du kan göra inna bebben kommer! Jag skulle önskat att jag hann sticka klart min halsduk inan han kom för jag har inte ens haft tid att tänka på att jag ska sticka nu när han har kommit. Så du kan ju göra klart projekt som du har. Typ läsa klart en bok, om du nu läser osv. :) För det kommer ta ett bra tag innan du hinner göra sånt igen.

2008-01-29 | 08:13:34
URL: http://daniellalamb.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December