Stenhård mage

2008-01-03 ι 22:12:49.. Our life 1 Kommentarer


Ush vad arg jag blir. Hade suttit och skrivit ett långt inlägg som jag nyss skulle publicera men då var jag tydligen inte inloggad så fick logga in samtidigt som inlägget försvann. Vad kul.
Nu har jag inte lust att sitta och skriva om allting som jag skrivit, skriver det som kommer från händerna. Orkar inte tänka speciellt mycket.
Är trött och seg från igår. Det var nämligen inventering på jobbet. Inte för att jag jobbade ihjäl mig, kom kl 5 och gick inte för ens efter 11. Det är bara 6 timmar men tror jag tyckte det är så jobbigt för att jag sprang fram och tillbaka, hit och dit. Upp och ner för hyllorna osv hela kvällen. Tur att man blev lite uppmuntrad av folket på jobbet. Micke var så himla gullig och det är han försej alltid. Frågade hur jag mådde, om det gick bra att sitta i kassan, om jag ville sträcka på mig osv. Antagligen för att hans tjej klagade mycket under sin graviditet. Haha.

När jag vaknade i morrse så var det krit vitt ute. Halleluja, snö. Inte för att den kommer ligga kvar längre än efter helgen för att då ska det bli varmare och den härliga slasken kommer. Ush.
Tittade dessutom i allmenackan och blev inte speciellt mycket gladare för det. Kl halv 2 skulle jag till MVC, jobba i morgon, lördag och söndag. Hur ska jag klara det?
Smsade runt lite och fråga om någon kunde ta mitt pass i morgon, men inget positivt svar. Strax efter 8 så ringer H och säger att han fixat så att Angelica tog mitt pass. Vilken sötnöt. Tack!!
Hela dagen har varit knasigt. Känt mig så himla knasig. Sett något roligt och bara skrattat och sen andra sekunden fått ont så jag ville vara nära någon eller gråta för att jag var själv.
Inte känt mig speciellt hungrig, bara turstig. Ingen stekt mat, ush. Vill ha soppa. En god, krämig soppa, inget skit. Men just nu vill jag bara dricka en massa massa vatten. Förstår inte var allt tar vägen som jag dricker? För jag kissar inte speciellt mycket. Det går upp i huvudet, därför jag känner mig så blåst och puckad. Gud vilket gravid humör. Tur att jag kan skylla på det i alla fall. Haha.
Ja det har varit en konstig dag. Barnmorskan sa i alla fall att jag låg lite underkurvan. Hade en liten mage, men att den var välfylld så inget att oroa sig för. Och som H sa : helldre det än att ha en stor tom mage. Haha.

Magen är spänd som sjutton nu. Måste gå upp och röra lite på mig.
Den är som en sten. Fram och tillbaka hela tiden. Samandragningar?

Kommentarer
Postat av: Daniella

Åh, du får komma när du vill haha! Våran kamera är så himla rutten och det är nästan omöjligt att få bra bilder.
Det är nog bergis sammandragningar du har när magen blir sådär hård. Men vifår hoppas att han väntar ett litet tag till, eller? :) Vad gullig din mamma är som grattar oss!

2008-01-04 | 11:45:18
URL: http://daniellalamb.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December