Outlet

2008-01-30 ι 19:46:38.. Our life 0 Kommentarer


Som jag förstog och som jag ville så kom jag hem med några påsar idag igen då. Men endast 1 sak var till mig. Alla andra till lill killen, som vanligt. Men jag kan verkligen inte låta bli. Han måste ju ha ombyte ;o)
Tänkte att jag skulle lägga upp bilder på vad jag köpt men dem kommer nog i nästan inlägg då jag är för lat för att gå ner och hämta usb sladden till kameran. Det får bli efter maten.
Tänk vad lite shopping kan göra susen. Humör blev på topp och jag kände mig glad igen. Hade nog blivit lika glad om jag fått något "jag älskar dig" eller dyligt men har tyvär inget sådant just för tillfället.
Och bråk och bråk med lillsyrran har det som vanligt varit här hemma. Jag orkar det inte snart. Och visst, jag är gravid, kanske då känsligare men men behöver inte vara gravid för att bli på dåligt humör eller känna sig deppig när man är här hemma. Absolut inget illa menat nu mot min familj men min lillsyrra som är 10 år är verkligen inne i den värsta period hon någonsin varit i. Allting vi säger här till henne är bara dåligt och vi får bara en massa massa skit över oss från henne. Det jobbiga är att vissa stunder så kan hon dessväre vara världens ängel och hur underbar som helst. Jag kan vakna en morgon tex och bara känna att kanske ska ta med syrran in till stan eller göra något med henne men sen när allt skrik och gorm börjar så finns det inga tankar över huvetaget av att fråga henne ens.
Trots allt vi gör här hemma, eller snarare trost allt mamma gör, så verkar ingenting fungera på henne. Hon lyssnar inte för fem öre. Kanske är det så i den åldern men jag vill inte att Leon ska behöva höra och se det här trots att han inte kommer komma ihåg men det är ingen bra start...

Ja som sagt, humöret just nu är inte lika på topp som det var när jag kom hem och var stolt och glad över dagens inköp. Men vad ska man göra?
Vill bara att mamma ska komma hem från klubben så jag kan få umgås lite med henne. Hoppas att hon kanske blivit på lite bättre humör hon också när hon kommit hem.
Dagens inköp kommer i alla fall komma upp senare.
Ha en bra kväll!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December