Jag vill föda nu!

2008-01-20 ι 14:37:47.. Bebisen i magen 0 Kommentarer


Ett tag sen jag skrev sisst. Såg till och med att Sara undra om jag hade fått lillkillen. Men svaraet är tyvär Nej. Han liger och bökar där inne som en galning men inte kommer han ut.
Och förvärkar kan man ju säga att jag haft. Eller vet ju inte ens om jag ska kalla det förvärkar. Jag kanske bara intalar mig själv att jag har så ont och säger förvärkar så har jag inte ens det. Eller snarare är det så att jag är lite fundersam över att det kanske inte är förvärkar för smärtan är inte så som jag trodde. Det sticker i magen och den drar ihop sig men inget mer. Men det är väll så det ska vara kanske (?)
Trodde bara det skulle vara mer. Visst det kommer, det kommer. Jag längtar dit. Då jag har så ont och fattar att nu är det han kommer. Vill bara få ut knodden nu!
Klagan, klagan, klagan över att vara gravid. Men vet inte riktigt vad jag annars ska skriva om.
Han sparkar fortfarande som en galning, trots att det sägs avta lite nu i slutet eftersom dem inte har så speciellt mycket plats. Men jag tycker bara att han sparkar hårdare och hårdare. Att han blir större och större känner jag nästan för magen är helt proppad.

Har i alla fall bestämt mig nu att nu ska jag inte klaga eller skriva hur ont jag har. Hur mycket sammandragningar och stickningar jag har. Det får komma då jag verkligen känner att han är på väg. Önskar bara jag visste när det nu är. Hoppas i alla fall på snarast.

Så jag säger åter igen med leende på läpparna : VILL FÖDA NU! Wihuw!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December