Gravidtrött

2008-01-25 ι 17:50:51.. Our life 3 Kommentarer


Börjar bli dålig på uppdatera här nu. Men dem senaste dagarna har jag inte varit så glad och därför inte varit ute och gjort något speciellt. Och då inget att skriva. Låter helldre bli än att ha flera inlägg som : Hej, tråkigt. Hejdå.
Men idag har jag i alla falla fått ganska mycket gjort. Gick upp ganska sent och somnade i soffan innan jag hann äta någon frukost. Inte så bra för vaknade av att det kurrade ordäntligt i magen. MAAAAAAAAAAAT, ge mig mat!
Det var nästan så man fick springa ut i köket och slänga någon i magen på en gång.
Men det var ganska svårt för har inte något speciellt stor aptik. Man tänker ju att det borde vara tvärt om. Jag var nästan lite rädd när jag visste att jag kanske skulle få något på huvudet som jag var tvungen att äta hela tiden, graviditetsmat, eftersom att jag älskar mat. Men ingenting sådant, snarare tvärt om. Vill inte äta mat. Vill dricka en massa mjölk, vatten eller läsk. Och jag som dessutom aldrig gillat läsk. Ush, det brusar i munnen och grejer. Men nu kan jag dricka läsk. Helt sjukt. Och ingen mat, absolut inte stekt mat. Uuuuu.
Men äta bör man annars dör man och jag äter ju dessutom för två.

Igår kom jag dessutom hem med 2 par skor. Tack Mormor, love you! Blev då riktigt glad. Det ända possetiva som hänt på länge. Jag har bara gått och tänkt och drömt en jäkla massa om att allting kommer att gå fel. Jag är inte orolig över förlossningen eller något annat. Vet att jag kommer klara det. Så vet inte varför jag drömmer alla dumma drömmar.
Man blir inte på så kul humör när man vaknar och är tvungen att kolla, känna, kolla, känna och kolla igen om han finns där inne och om han rör sig.
Äh, är väll bara jäkligt töntig.
Vill bara inte vänta speciellt länge till. Vill att våran prins ska komma ut nu. Pappsen H tycker detsamma.

Nu ska jag gå och kissa. Nödvändig information va? I alla fall för mig för om jag inte säger det till mig själv och tvingar mig så kommer jag säkert bara sitta kvar. Haha. Herregud, vad är jag för människa?
Hej, krams.


skorna

 

Kommentarer
Postat av: Daniella

Förstår det, gumman! Men tänk att det bara är 20 dagar kvar till beräknad förlossning! Det är ju ingenting i jämförelse med hur lnge du har varit gravid hittills. Sen när han kommer så kommer du tycka att allt gick jättefort! :)

2008-01-25 | 18:19:34
URL: http://daniellalamb.blogg.se
Postat av: Nettan

Det enda positiva ?!
Usch på dig ! Inte säga så !
Love u 4 ever !

Mammsen

2008-01-25 | 22:43:11
URL: http://hasselby.blogg.se
Postat av: Berit

Inga negativa tankar, tänk vilket underverkk du har där inne - helt underbart - jag älskar dej och akkt du har.
Gammelmormor

2008-01-25 | 23:40:18

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December