Föräldrarkurs & smärta

2008-01-16 ι 13:39:29.. Bebisen i magen 1 Kommentarer


Igår var vi, jag och H, på föräldrad kurs. Började kl halv 9 och höll på ända till 3. Det var vi och sen 4 par till. Jag som var minst, skulle ha barn först och dem andra några dagar till veckor efter mig. Men det skillde faktiskt mycket på våra magar. Förutom mellan mig och en tjej till. Hon var också liten.
Men i alla fall, från halv 9 till ungefär 11 så hade vi min barnmorska, Mia. Då var det jätte bra och alla pratade, men sen när den andra barnmorskan, Gunilla, kom så gäspade alla konstant och ingen orkade fråga något eftersom att hennes svar alltid var : Ääh, nej det vet inte jag.
Lite lustigt.
Efter det var slut så skjutsade H hem mig och jag han trycka i mig något snabbt för sen var det bara att pallra sig till jobbet kl 4. Inte speciellt kul för jag kände att jag hade ont i ryggen av att ha suttit på en hård stol hela dagen nästan. Men kommer till jobbet och byter av Linnea. Sen kommer Linda och byter av Nathalie och Nicki gick också hem. Så bara jag och Linda kvar.
Då, när jag satt där i kassan så bara small det till i svanken där bak i ryggen. Fy satan vad ont det gjorde. Hela magen blev stenhård och jag blev lite rädd eftersom att jag var på jobbet. Är det något som händer nu så vore det inte speciellt kul?
Smsar mamma och hon blev lite orolig men till slut, efter en timme ungefär, så gick det över lite grann. Jag kunde sitta ner som jag absolut inte kunde innan. Men kunde inte heller stå, visste liksom inte vad jag skulle göra av mig själv. När Linda var vid andra kassan så frågade hon om jag hade ont i ryggen och jag tittade på henne och sa att jag inte visste. Då såg man i hennes ögon : NEJ SLUTA! så hon sa att jag skulle säga till om jag behövde en rast. Och det kunde man ju säga att jag skulle behövt men jag stog kvar och pressade mig själv i kasan.
Kund efter kund kollade lite konstig på mig eftersom att jag visste inte vad jag skulle göra med mig själv. Sitta, stå? Fram och tillbaka, upp och ner på stolen. Ja herregud.
Men jag trodde aldrig att det var någon fara eftersom att jag hade ont i svanken hela tiden och att det bara var magen som blev stehård någon minut då och då. Om det skulle vara värkar så skulle väl det ha försvunnit och kommit tillbaka samtidigt som magen blev stenhård? Eller?
Känner att jag kommer aldrig veta när jag kommer få värkar. Tänk om jag skulle få det men inte bry mig? Äh, vet inte vad jag snackar om ens. Såklart att jag märker. Men vad sjutton var det igår då?
Mamms komentar till allting var : Kanske dags att börja packa BB-väskan.

Kommentarer
Postat av: Daniella

Ja, det hela kanske smygbörjade lite! Vem vet...
Men en grej som jag tycket "stack ut i mängden" av alla tips på hur man kunde känna att det var riktiga värkar. Det var att man måste andas sig igenom dem. Men du kommer nog märka av dem iaf :)
Starkt av dig att du fortfarande jobbar. Har du tänkt att ta ledigt någonting?

2008-01-16 | 14:33:06
URL: http://daniellalamb.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December