Bebis börjar närma sig

2008-01-10 ι 17:19:38.. Bebisen i magen 0 Kommentarer


När jag kom in i duschen så fick jag värsta chocken. Hela magen bara ställde sig rakt ut och var hård som sten. Kunde knappt stå upp. Så jag satte mig ner på golvet ett litet tag. Men då kom det problemet att jag skulle komma upp också. Haha det måste sett ironiskt roligt ut. Hade ingenting att ta i förutom själva duschslangshållaren. Så höll jag på halka också, det var ju en himla tur att jag slapp det. Fått blåmärken på höftena är inte speciellt skönt. Dessutom när jag sover på sidan.
Jaja, kommer ut från duschen och börjar plocka lite i rummet. Och jag är så att om jag börjar så kan jag inte sluta förens jag typ har rensat och storstädat. Så då helt plötsligt rök hyllan på väggen och jag började montera lillpojkens vagga. Så nu har jag fått lite mer bebis i rummet  :o)  mysigt!
Bild på vaggan kommer senare.

Ja herregud, det är faktiskt bara 40 dagar kvar nu. Och 40 dagar går snabbt. Tyckte att det var en vecka sen som nedtickarn stog på 100 dagar.
Kan inte förstå att han verkligen är här snart. Att min lilla pojke är en stor bebis just nu. Eller får väl hoppas på att han inte är så stor. Vill ju ha en bebis, inget barn. Även då pappsen H tycket att han ska bli bitig så man har något att ta i. Han är nog bara rädd att ha en så liten liten kille :o)

Nu kan jag inte sitta längre. Måste sträcka lite på mig. För han ligger så högt upp, eller han är så stor nu och min mage för liten. Aj mina revben.
Bye!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December