Massa bebisar

2008-02-19 ι 13:25:44.. Den allra första tiden 1 Kommentarer


God förmiddag!
Nu är jag inte längre orolig eller trött. Fick sova en massa, massa i natt. Han beter sig som vanligt nu igen, om jag kan säga så. Efter att i går natt och på dagen varit jätte orolig, bajsa massa och gjorde mamma lite orolig. Men vi vet nog orsaken nu. Varit fööör mycket spring hit och dit, måste ta det lite lugnt. Han är ju bara 6 dagar.
Att han bajsade så mycket tror vi var för att jag åt ju en massa katrinplommon så att jag kunde få göra mina behov då mina muskler där nere inte är i toppform ännu, hehe.
Men men. Idag mår vi båda jätte bra och är pigga. Eller nja jag är i alla fall jätte pigg och glad medans han bara sover och myser. Men i morse så fick han vara vaken lite då mammsen och mormor bråka lite med honom för att badas. Så nu är hjärtat nybadad och ren.
Håret står verkligen åt alla håll. Så kul för det är längre, ganska långt faktiskt, mitt uppe på huvudet så det ser ut som värsta tuppkammen. Haha, lilla punkarn. Så stilig så.

Snart kommer också Fjun med mamms för att hälsa på lite och fika. Men det som är aktuellt just nu och mest spännande är ju att Hedda kanske ligger och trycker ut 5 små gullnosar. Så snart kommer också inte bara min bebis finnas på sidan utan också massa kort på alla mopsbebisar. Hoppas allting går bra, vi är så spända här så. Vi väntar Malin...

Nej, nu ska jag pejla läget med min lilla punkare och lägga upp lite bilder från badet.
Ha det bra.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Här är en jättenervös mormor !
Inte nervös för Leons skull utan för lilla Hedda som ligger där hemma och flämtar !

2008-02-19 | 13:45:34
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December