Leon växer..

2008-02-22 ι 18:23:05.. Den allra första tiden 7 Kommentarer


.. så det bara knakar.
Idag var Mari från BVC här för att väga Leon och ge mig en massa information. Första "besöket" gör dem alltid hemma och sen får man komma upp till dem. Så fick en massa papper, vissa onödiga och löjliga men bättre att få för mycket än för lite kanske för det finns ju sånna som inte fattar eller vet någonting.
Jaja, Leon hade i alla fall gått upp mycket som jag sa. Han ligger tydligen mitt på sin kurva så det var ju bra - Vikten idag var 3.660 kg, så han är stor pojke nu! Han beter sig som om han vore flera månader för han ska sitta upp med huvudet försöka ställa sig upp hela tiden.
Haha, så han är nog inte speciellt gammal när han väl sitter upp, börjar krypa och sen går. Men vem vet, det kanske vänder helt plötsligt sen? Det får tiden visa. Han är ju faktiskt bara 9 dagar nu.

Och just nu ligger han och snusar i vagnen sin. Han bara älskar att ligga där. Somnar på en gång medans han kan ligga i min säng och gnälla för det är inge skönt. Lilla sjuka bebis. Men det är ju bra att han trivs där i, redan. För där kommer han spendera mycket tid när jag är ute och shoppar, fikar och går. Haha ;o)
Jag där emot sover inte nu. Jag sitter och försöker guida mamma lite i photoshop. Hon håller på gör en ny header till sin blogg. Då hon precis börjat att leka lite i PS så är det jätte roligt för hon fattar ingenting. Haha, frågar om den mest töntiga och självklara sakerna. Tex om hur man tar bort, lägger in en bild och massa som är det mest enkla av alla enkla. Men du är så duktig mamma, var stolt över att du över huvud taget kan något! Bra!
Nu måste jag springa upp igen och förklara hur man får bort den röda linjen runt bilden. Haha.

God kväll!

Kommentarer
Postat av: Berit

När ska ni lära mej hur jag fixar in bilder på bloggen. Jag känner mej lite utanför, ingen vill leka med mej.
Kram gammelmormor

2008-02-22 | 20:00:36
Postat av: Daniella

Jag är också HELT lost vad det gäller photoshop. DU ÄR INTE ENSAM, NETTAN! Haha

2008-02-22 | 20:30:57
URL: http://daniellalamb.blogg.se
Postat av: Beate

Vet inte varför just pojkar gillar att ligga kvar i sina vagnar... gissa!!! Min gudson Stephen vägrade att sova någon annanstans än i sin barnvagn tills han var 18 månader. Bekvämt egentligen om man tänker efter. Killar - vagnar - bilar... enkelt.
//Beate

2008-02-22 | 22:07:03
Postat av: Nettan

Men jag lyckades ju till sist !
Jag ger mig inte ! Ha ha !
Nu har jag en ny snygg header på alla mina små älsklingar !

2008-02-22 | 23:01:32
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Nettan

Du har ju gjort om din header också ju !
Det såg jag inte förrän nu.
Du ska alltid vara värst ! Hmmm !

Men jag kommer igen !

2008-02-22 | 23:02:22
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Nettan

Se mitt inlägg "Buzzador !

2008-02-22 | 23:28:58
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Judit

Jag har gått fotokurser och försöker lyckas fånga bättre "detdärlillaextra" bilderna allt eftersom.. Det är en riktigt fin bild du fått på din son Leon i högra kolumnen ---> gullungen!

2008-02-23 | 14:48:53
URL: http://elektron.blogg.se/mclife

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December