Helgen

2008-02-05 ι 21:47:37.. Our life 1 Kommentarer


Halloj, halloj. Här är jag igen. Dock utan bebis i famnen utan han är fortfarande kvar där inne.
Men nu kan jag nästan lova att det inte är många dagar kvar (?) Ja kan jag hoppas i alla fall då.. men känns väldigt nära nu. Sticker som mensvärk och har gjort det i ca 2-3 dagar nu så det kan ju inte vara så långt ifrån att han snart tittar ut. Värkarna får gärna komma nu medesamma.
Jaja.. Det har hänt väldigt mycket sen jag skrev senast. Utställningen, magen och massa runt omkring.
Men en kort sumering av helgens utställning kan jag vell skriva. Vi kommer dit vid halv 9 på lördagen eftersom att det öppnade kl 10 och vi hade en massa att sätta upp. Vi alla tre generationer (jag, min mamma & mormor) var på jätte bra humör men en sak gjorde oss dö irreterande och förbannade men som gick över snabbt då vi skrattade åt saken i stället. Det är nämligen så, för er som inte vet, att man har ett stort galler där man då själv får sätta upp sin konst och dyligt på hur man vill. Vi täckte det med svart tyg och skulle då hänga upp lite grejer. Jag mina tavlor, mamma sin hylla och mormor en massa grejer. Då vi det här året stog på undervåningen så delar man detta galler med någon på andra sidan. Vi lyckades då självklart få världens idiot till kärring. Hon kom senare än oss och då hade jag sätta upp mina gladramar med foton och mamma sin hylla med allt porslin i. Först då började hon gnälla som satan för att vi hade glömt ta bort en lapp som syntes på hennes sida, OH MY GOD. Sen när hon skulle sätta upp sina grejer så var jag tvungen att hålla i ramarna för att dem inte skulle rasa för hon skakade som in i.... ja som sjutton. Då rammlar mammas spegel ner på allt porslin och det rasar en massa koppar. Hon kollar inte ens runt, säger ingenting, INTE ETT SKIT gör hon utan struntar i det och fortsätter trots att vi står där på andra sidan och säger åt henne.
Vi släppte det och glädje oss åt att hon sålde ingenting den dagaen, hallelujah.
Morgonen där på så kommer vi och sätter upp allting igen. Då kommer kärring jäveln och har jätte problem med hennes tavlor - igen. Mamma som inte kan hålla tyst säger högt så hon kan höra att hon kan ju faktiskt säga till så ingenting rasar. Men tror du hon lyssnar? Nej inte mycket. Eftersom att när vi skulle plocka ner allting igen när dagen var slut så rasar alla mammas koppar och går sönder. Världens brak i hela Täby centrum och alla vänder sig om och kollar var som hände. Mamma och Beate börjar gnabba på henne men inte säger hon förlåt eller frågar hur det gick. Vilken otrevlig kärring jävel. Hon vågade inte ens kolla på mig i när jag gick förbi flera gånger. Vilken tönt. Men HA hon sålde ingenting och var grinig båda dagarna så det var ganska roande det också.
Självklart så kunde jag ju inte heller vara i detta stora centrum utan att shoppa lite. Lillpojken fick 2 par ur coola skor och en jätte gullig body som det står "my daddy is stronger then your daddy" på ena dagen och ett par små byxor och en tshirt den andra dagen. Men jag fick också något. Jippi! En sjal och 2 tshirtar. Bilder kommer senare.
Paus nu för detta inlägg. Ska kolla vidare på Gynning. Hon är ju bara för sjuk.

Hej så länge.
Krams


Kommentarer
Postat av: Fjun

men vilken äckelkärring! >o(

2008-02-06 | 14:40:27
URL: http://michaelaslife.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December