Julmat

2008-12-23 ι 17:31:01.. Our life 2 Kommentarer


Nu är det full gång med att göra det mesta av all julmat. Mamma och jag har nyss gjort köttbullar och sen blir det Jansson, revbenspjäll, sushi, skinka och massa förberedelser inför i morgon.

Detta kommer i alla fall finnas på vårat bord i morgon :

Potatis och sill
Ägg
Löjrom
Varmrökt lax
Skinka
Kötbullar
Prinskorv
Janssons frästelse
Revbenspjäll
Saltgurka
Sylta
Rötbetor
Sushi
Rökt lax
Lamfiol
Rökta korvar
Leverpastej

2 sorter egengjort bröd + julknäcke och vört

9 sorter småkakor
Brun pepparkaka
Chokladtårta

Vit tryffel med lime
Mjuk chokladkola
Valnötsnougat
Knäck
Marshmellowschoklad med nötter
Chokladtryffel med apelsin

Och allt godis + kakor har vi gjort själva i den här familjen. Men mormor ska få all kredit för alla kakor. Men mycket mat är det. Alltid också lite tillbehör till varje sak som äppelmos till revbenen, rötbetssallad och gravlaxsås med mera. Vi kommer ha hela köket full med mat så som vi börjar göra dom senaste åren. Har innan haft mat på bordet men nu går det inte, har ju inget bort på 5 meter långt och 3 meter brett direkt.

Åh vad vi ska frossa i morgon! Mums för all julmat!

Glömde också säga att det bara är jag och Leon, mamma och "pappa" + syster & bror, mormor och morfar som ska äta all dessa i morgon. Haha.

Kommentarer
Postat av: Kim

Haha jag satsar massor på att hälften kommer bli kvar! Sjukt mycket ju! Om det bara är familjen! ;)

2008-12-23 | 19:25:07
URL: http://melinasmamma.blogg.se/
Postat av: f

Jisses:) hihi hej förresten, jag har läst din blogg i någon månad nu. Jag tycker den är charmig och mysig:) fortsätt med dina mysiga bilder också, du har talang! God jul och kram. /F

2008-12-24 | 18:27:15

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December