Leons fasoner

2008-08-12 ι 12:49:39.. Leon i ord 6 Kommentarer


Leon har kommit in i värsta trotsen.
Han ska helt plötsligt vakna på natten - 2 gånger också. Han brukar sova för natten vid 9-10 på kvällen och sen vakna vid 6 och få mat och sen somna om igen tills vi går upp mellan 9-10. Ibland sov han ända till halv 11-11. Men inte nu inte.
Nu ska han somna och sen vakna vid 12 tiden igen och snutta. Han äter inte eftersom att han är ju egentligen inte hungrig, men han ska ligga och snutta på mig. Sen somnar han igen och jag lägger tillbaka honom i sin säng. Men då ska han vakna igen vid halv 3-3 och ligga hos mig igen. Inte orkar jag då lägga över honom i sin säng igen eftersom att jag själv somnar. Varje natt han vaknar så gör jag typ allt i sömnen - men ändå.
Sov unge, som du brukar! What's the problem?


Sen ska han inte heller äta. Han ska äta när han vill. Inte när jag serverar mat utan någon halv timmer timme senare. Och om jag nästa dag väntar ett tag så ska han inte ha då heller. Eller så vill han ha tidigare.
Sen duger inte heller min mat. Han vill bara ha burkmaten som man köper, eller riktig mat att små tugga på. Det är ju såklart kul och gott. Men inte mina puréer som ja står och gör till mig och göra goda. Nej nej.
Dessutom så är inget kul om man inte leker med honom. Och det är bara jag som gäller. Han kan sitta hos mormor och morfar när han vill, men när jag har något att göra så ska han BARA vara med mig.

Och så vill han absolut INTE ligga på mage. Han tittar på mig och visar underläppen och typ "Dumma mamma" när jag lägger han på mage. Så blir han skir sur. I stället då för att rulla över på en gång och bli glad så tittar han surt på mig bara för att jag la han så.

Haha, ja vilken unge man har. Men i mellan åt så är han super gullig och charmar allt och alla.
Han vet nog inte hur han vill ha det..


Kommentarer
Postat av: lisa

2008-08-12 | 12:50:22
URL: http://endastlisa.blogg.se/
Postat av: lisa

Hej michaela! skulle du kunna göra en design till mej? Kram Lisa :)

2008-08-12 | 12:51:09
URL: http://endastlisa.blogg.se/
Postat av: lisa

hej, jag har inte msn på denna dator! Går dte bra på typ hotmail att vi skriver mail eller? :) Svara gärna inom kort.. /Lisa :)

2008-08-12 | 12:56:15
URL: http://endastlisa.blogg.se/
Postat av: lisa

Hej mailade dej från [email protected] så du kan svara på mailet.

2008-08-12 | 13:03:35
URL: http://endastlisa.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Han värkar tycka om din närhet :D

2008-08-12 | 18:20:28
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Postat av: sara

å vilken fin bild!

2008-08-12 | 22:57:00
URL: http://saraseal.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December