Måste operera nu..

2008-04-02 ι 11:36:57.. Our life 3 Kommentarer


God förmiddag alla där ute.
Sitter just nu och skrattar med min underbara lilla son. Han ligger i mitt knä och ler för fulla muggar. Nöjd och belåten efter maten och på bra humör?
Men man kan ju tro att han tycker maten smakar pyton eftersom att han spyr upp helften. Men vad ska man göra? Lägga ungen vid tutten sen igen när han är hungrig. Måste vara jäkligt jobbigt att bli mätt och sen spy upp massa och sen märka att man är hungrig efter ett tag igen. Haha.

Om 2 timmar så är mamma och jag i bilen på väg till KS. Vi ska prata med läkarna angående min gallsten. Antagligen få en tid beställd för operation. Känner mig jätte töntig men tycker det är jätte läskigt. Jag vill vell inte opereras, vem vill det?
Graviditeten kom med två budskap. Ett underbart - min son Leon, och ett förjävligt - gallstenen.
Men kan inget göra åt saken nu. Har man det så har man. Och måste ju operera bort skiten för vägrar att typ bli vegitarian eller koka köttet kanske går bra. Inte äta starkt, ingen vitlök. Så kan jag inte leva.
För er som inte vet så när man har gallsten så kan man minska på anfallen om man äter mild mat - Inget stekt, inge starkt, bara massa fjönt mat. Som kokt kött och potatis. Ush.
Nej det här måste tyvär göras. Även då jag absolut inte vill. Får se vad läkarna säger. Återkommer när jag kommit hem.

Nervösa hej så länge.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Det kommer att gå så bra älskling.
Vi pratar med dom och frågar om jag kan stanna så länge som möjligt och komma så fort som möjligt till dig. Och leon självklart.

Och så ska vi faktiskt inte till KS ! Ha, ha !
vi ska till S:t göran !
Men det är ju små bagateller.

Puss på dig !

2008-04-02 | 11:45:20
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Cecilie

Ååå hoppas att det går bra för dig med gallsten. Men Leon får dig på annat tankar ju.

Nu undrar jag VERKLIGEN vilken typ av stilmall använder du i din blogg? Jag vill absolut ha sådan design som du har. Jag har försökt fixa ihop en design men stilmallar gick inte ihop. Jg funderar och funderar vilken typ stilmall använder du sen lägg till din egen design till. Vore jättetacksam om jag kunde få veta. :p kram!

2008-04-02 | 15:48:44
URL: http://ceestar.blogg.se
Postat av: Berit

Du behöver inte vara nervös för operationen. Man känner absolut INGENTING. Fråga mej som gjorde det senast i vår familj.
Det är däremot en upplevelse att se en operationssal eftersom man tror man kommer in i ett stort rymdskepp. Helhäftigt.
Kramar Gammelmormor

2008-04-02 | 17:36:32
URL: http://mrsbettan.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December