Kaos!

2008-04-18 ι 14:11:38.. Our life 5 Kommentarer


Nu är vi hemma igen från vällingby. Självklart så skulle dem inte ha den skjortan på Lindex som jag tänkte köpa till Leon så sprang därför in på Polarn&Pyret. Men dem hade inget i Leons storlek, bara för stora och allt i hans storlek var inge kul. Eller det fanns en massa fina saker men inget jag ville ha till nu. Sprang sen in på Exit och hittade då en body med en tröja och ett par jeans till, tur det. Han kommer bli så fin i dem!
Sen efter det så skulle jag ju snabbt upp på gina tricot för att köpa ett linne. Går upp dit och letar som en galning snabbt efter linnen eftersom att mamma och mormor var nere i centrum och väntade. Hittade det äntligen och tog upp plånbken i kassakön. Såg då att dem inte tog kort där, eller jo dem tar ju men man måste ju ha leg då som jag inte hade, så lämnar tillbaka linnet snabbt och går ner för rulltrappan för att ta ut pengar - hatar cash bara kortet som gäller för min del.
Men när det var min tur så kom jag ju på att vafan ska jag ha pengar för? Jag har ju present kort. Dumefan. Så springer upp igen, tar linnet och går till kassan. Då när jag betalar så är det självklart fel storlek då jag bara tog en snabbt. Sprang och hämtade en ny och fick stå i kön igen för men kunde tydligen bara inte byta för dem måste veta vilken storlek dem säljer. Kommer fram i kön betalar och skulle då få resten av pengarna tillbaka i presentkort. Hon som stog i kassan var ny och visste inte hur man gjorde och går i väg för att hämta en som kunde hjälpa henne. "HALLÅ, jag har brottom!". Äntligen fick jag tillbaka presenkortet och springer ut och ner för rulltrappan. Hör då hur någon roppar "Tjejen, hallå. TJEJEN MED BARNVAGN, STANNA!!" Vänder mig om och ser kassörskan på gina tricot röd i ansiktet och flåsar.
Hon skulle ge mig kvittot. Så hon hade sprungit efter mig ner för rulltrappan och nästan ut ur K:fem huset, herregud. Haha.
Kommer i alla fall ner efter ett omständigt köp och där står mamma och mormor och väntar otåliga. Mamma hade tydligen gått ett varv och letat efter mig då vi också skulle in på syster (systemet) också, så snabbt in där. Sen var mamma tvungen att hämta bilen och köra till oss för det var så mycket tunga kassar överallt.

Vilken vällingby tur. Den gör jag inte om.
Lugn Michis, lugn!

Kommentarer
Postat av: Matilda

det där lät väldigt stressigt :O

2008-04-18 | 15:13:03
URL: http://mahuldan.blogg.se
Postat av: Sofia

Haha vilken dag!=)

2008-04-18 | 15:18:25
URL: http://sofiahellstrom.bogg.se
Postat av: sandra,

Hej och Grattis!
Har följt din blogg ett tag men aldrig lämnat något spår.
Hoppas du har en bra dag! :)

2008-04-19 | 15:30:19
URL: http://tankekarta.blogg.se
Postat av: Taru

Vilken söt liten kille du har! :)
Och en jätte fin blogg.. fixar du designe och sånt till andra? Skulle behöva lite nytt.
Ha en bra dag!

2008-04-19 | 19:05:00
URL: http://babymammy.blogg.se
Postat av: Berit

Det var väl ingen fara med oss, morsan och jag klarade oss jättebra faktiskt. I morgon tar vi en tur till Vällingby men går tillsammans denna gång.
Kramar Gammelmormor

2008-04-20 | 18:07:35
URL: http://mrsbettan.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December