Torsdag em

2007-10-11 ι 19:11:11.. Bebisen i magen 0 Kommentarer


image19


Första mamma kläderna!
Var tvungen nu att köpa. Går inte att ha jeansen, gör så jävla ont har jag kommit på.
Tänker inte på det så mycket på morgonen, men när man kommer hem så är det riktiga märken på magen. Inte så bra. Ska ju inte klämma in pojken i magen ju. Lilla bebisen måste ju få plats. Haha.
Köpte bara en helt enkel mysdress på H&M på vägen hem från skolan. Så det var inget speciellt alls.
Bara något att ha, något som var riktigt SKÖNT!

Anyway, satt och kollade på internet på andra kläder. Har blivit så skön av mig på sisstonde. Ja, nu när jag är gravid.
Kanske inte så konsigt, eller det kanske är konstigt(?) Men man ser ju dem där snygga gravida tjejerna som klär upp sig så. Är så en dag och sen orkar jag inte. Eller jag orkar att göra i ordning mig och så, bara kul. Lägger upp kläderna på sängen och är stolt. Men att gå så hela dagen. Neej, inget för mig.
Ursh, vad tråkig jag blivit låter det som. Men det är sant. Skulle gärna gå i myskläder varje dag. "Skulle gärna"? Va? Det gör jag ju nästan. Alla mina kläder börjar damma inne i garderoben..
Dax att skärpa sig kanske? Äh, nej varför det.
Är som jag är. Skön av mig. Mjuk och gosig. Len och mysig. Stor.
Ja inte min kropp då asså, ja den är ju också ganska mjuk och stor nu. Haha. Men len och mysig? Äh det vette fan. Kanske.

Är i vecka 22 nu då. Kan det inte gå snabbare?
Eller tiden går som ett skott, men nu när man tänker efter så är det sjuuuuuukt långt kvar. Trots att mer än halva tiden har gått och det kändes som om det bara var 2 veckor sen jag fick reda på det.
Längtar bara så mycket efter lillen min. Lill pojken.

Pok, magen sparkar.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December