Jag är med barn

2007-10-02 ι 21:18:31.. Our life 0 Kommentarer


Gud vilken dag.
Börjar med att jag inte går till skolan pga några anledningar.
Så runt halv 9 efter hundturen med mamma så satte vi oss framför varsin dator. Jag gjorde engelska uppgiften som jag och T hade tänkt att göra i skolan. Efter det höll jag på somna, hade sovit så dåligt i natt så mina ögon bara stängdes igen.
Då kom mamma på att hon skulle på möte med någon kärring (enligt henne) och att det var någon himla klädbytar dag nära oss. Så vi tog vårt pick och pack och åkte för att kolla var det var på "klädbytardagen".
Fanns hur mycket som helst, var jätte överaskad. Vi var där ändå kl halv 11, det började 10, och det var så otroligt mycket folk redan. Herregud. Ni skulle sett folken. Dem hade papperskassar med sig och stog och bokstavligen tryckte ner massa, massa grejer. Alla trängdes och skulle ha allt.
Vi hittade i alla fall 2 st jätte fräsha bebisoveraller i ett hörn där inte så många var. Eller rättare sagt en åkpåse och en overall. 100kr, hallå? Helt tötnigt billigt. Skit bra att ha reserver. Vet ju aldrig, kanske blir värsta spygubben här. Hihi.
Sen bar vi av för mötet på hennes rehab, för wiplashskadan, och jag visste att mamma inte var så glad över det så jag följde med för att stötta henne.
Det var inte mycket kul som vi fick höra där, så mamma var lite nere på vägen hem. Men jag blev ändå på värsta idiot "michis" humör. Jag satt bara och stirra på mamma och gjorde olika miner, kände mig som 2 år. Men hade skit kul. Garvade så fort mamma tittade på mig. Och reaktinerna från henne var bara "herregud, är detta min dotter?" *haha*.
Kunde då se framför mig hur jag kommer att göra miner med mitt barn. Kommer tävla i stället för som alla andra föräldrar som ber dem att sluta. Herregud, hur kommer det sluta?
Äh bästa mamman och mormorn kommer du att få Bebis, lovar dig!

By the way, tittade föresten på vagnen hoss L i går. Herregud vad fin. Både mamma och jag blev kära i den. Den var ljus beige med ett jätte fint mönster på sittsen och en del av suffletten. SÅ JÄVLA FIN, rent ut sagt!
Då skulle dessutom vi få en svart sitts på köpet och en massa andra prylar. Herregud den är sprillans ny och halva priset, finns ingen chans att någon i världen skulle banga. Inte jag i alla fall.
Jätte skön att köra, svängbart framhjul.
I LOVE IT.

Anyway, nu har jag precis kommit hem från jobbet. Skönt!
Stängde med Johanna idag. Underbart.
Dem flesta på jobbet vet nog inte att jag och H ska ha barn. Så tänkte passa på att säga det till henne nu i alla fall. Men gud så hon snackade, ville ju inte avbryta heller. Otrevligt ju.
Visst jag svarade ju och så men precis när jag skulle säga något så kom hon med något nytt :o)
Men när vi gick till bussen så kunde jag äntligen säga det. YES!
Precis då så ser vi hur båda våra bussar kommer. Vi springer som galningar och jag höll nästan på att missa min. Då får jag sms. Av J.
"Oh, nu får du berätta mer: hur länge har du varit de? Asså Gud vad spännande!! Krams"
Satt och gravade för mig själv på bussen. Vet hur tötigt och fult det ser ut när folk sitter och skrattar när dem skriver sms. Men kunde inte låta bli. *haha*
Svarar och får snabbt svar igen.
"Vetu om det är en flicka eller pojke? Allvarligt jag ät helt till mig!! När jobbar vi tillsammans igen? Måste snacka då"
Kunde jag sluta garva nu? No way. Vet egentligen inte varför. Men det är kul när någon tycker att det är kul att jag ska ha barn. Jag blir så peppad då. Vill bara tycka ut honom nu då. Oh, måste det vara så långt kvar? Öh.

Ser att det är jätte långt nu. Får sluta skriva. Bebis sparkar och har sig mycket nu också. Vaknat eller så. Ska ändå gå ner och ta en mandarin, haha lät lite nyttig där. Men dem är grymt goda. Köp sesongens mandariner, skit goda!

Krams på er alla!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December