Old school & bebisen sparkade Fjun

2007-11-13 ι 22:10:37.. Our life 0 Kommentarer


Ojoj. Nu skulle ni allt se hur m a g e n dunkar åt olika håll. Lejonet dundrar för full fart där inne. Myspys!
Ja det blev så att jag käkade lunch med Fjun i åkermyntan innan vi gick upp till våran gammla skola. Träffade många lärare, den sissta Brillo (idrottsläraren) som var fullt uppe i sin lektion. Men vi störde lite ändå. Det roliga var att dem spelade handboll och studsade ju bollar på golvet. Något måste det vara för att lejonet började sparka så fort vi kommit in och hörde dundrandet. Något med bollar och studsande i golvet. Värsta bollkillen. Hehe. Fjun fick också känna sin första spark då. Trots att det var en liten spark så spärrades hennes ögon upp och hon såg helt galen ut. Hon var så glad. Tack för att du finns här Fjun! Love you.
Anyway,
skulle ju vara hos barnmorskan kl 4 och kommer dit med både mamma och Fjun. Dem säger då att min barnmorska Mia var sjuk och jag skulle gå till en "vikare" idag. Det visar sig att hon var helt rubbad. Skulle nämligen ta "stick i fingret" för hon skulle mäta något med mitt blod så hon sticker en gång. Men den bestämmer sig för att sticka igen och ännu igen. Varför liksom? Hon gjorde inget med blodet. Bara torkade av. Lite förvirrad där. Men men. Vi går in för att titta på maggen och lyssna på hjärtljud. Lät bra, vad jag fattade det som. Och hoppas. För varken jag, mamma eller Fjun fattade något av vad hon sa. Sen bara satt hon och tittade på mig. Jaha, vad ere? Men inget sa hon. Ja, jag är ung. So what?
Blev bara arg efter ett tag och tittar på mamma att nu vill jag gå. Fick en ny tid den 3 dec kl halv 4 så hoppas för guds skull att Mia är tillbaka då. Mia är så mysig och gullig. Kom tillbaka!

Efter det var det jobb. Jobb, jobb, jobb. Stängde med Krister (chefen) och han bara gick runt och skämtade med världens största smile i fejjan. Om att nu måste ju jag vara skit snabb eftersom jag var två och blabla. Haha, han är så rolig han. Det han däremot var jätte förvånad var att han fick reda på att det var Henke som var pappan. Men han garvade som vanligt och skämtade om det. Som han alltid gör med allt.

Well, well. Kommer hem till mat på bordet. Hemgjorde köttbullar och potatismos som mamma gjort. Söt! Jätte gott. Så gullig du är mamms.
Ska gå och kramas lite med dig nu. När du kommit in med hundarna. Du verkar lite ledsen och nere idag. Vill inte att du ska vara det. Vill hjälpa dig om du mår dåligt. Prata med mig.
Jag älskar dig!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December