Hjälp! Möte med föräldrarna

2007-11-26 ι 22:15:03.. Our life 2 Kommentarer


Cityakuten är slut och jag har ont i magen.
Henke ringde nyss. Han berättade att hans brorsa, som är något slags militärutbildad, ska åka till afrika och stå vakt där eller vad sjutton han skulle göra - kommer ej ihåg. Men i alla fall och han ville så gärna träffa mig och bebismagen innan han åker i mitten på januari. Tänkte att det klart att vi kan. Men han sa att nästa vecka så kommer han att börja någon slags utbildning inför afrika mötet och kommer vara upptagen så han vill helst den här veckan nu. Ja visst, ingen fara med det. Henkes brorsa verkar vara jätte trevlig och glad över bebisen och så. Men sen sa han : Ja så du kan ju kanske komma på fika o träffa brorsan och föräldrarna.
AAAAAAAAAAAAAAAAAH. Henkes mamma och pappa också. Och i morgon också! Ursh vad pinsamt. Vet att jag ska träffa dem. Men vill hinna förbereda mig. Tänk om dem tycket illa om mig? Jag som bär deras barnbarn. Ojoj. Hur kommer detta att gå?
Nervös gånger tusen just nu. Tror du jag kommer kunna vara lugn i skolan i morgon? Nej!
Henke kommer och hämtar mig efter att jag slutat jobba, strax efter 8. Ett måste är ju att jag skriver i morgon när jag kommit hem hur det gick. Så senare efter 9-10 tiden så finns den hemska upplevelsen uppe.
Haha, nejdå. Inte kommer det vara hemskt. Men otroligt nervöst!!
Ska inte låta töntig nu men eftersom att jag är ett antal år yngre än Henke så tyckte hans mamma inte det var så kul från början. Att vi skulle ja barn alltså. Men jag får ju hoppas att det lagt sig och att hon accepterar mig. Minst i alla fall. Sen är det ju bara en massa pluss om dem välkommnar mig med öppna armar.
Ja, man kan ju i alla fall hoppas. Men enligt Henke så ska jag inte vara nervös.
Får vell lita på honom.

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Det kommer gå så bra även om du kommer vara nervös ända till du kommer in genom deras dörr !

Jag håller tummarna för dig !

Puss

2007-11-26 | 22:58:29
URL: http://hasselby.blogg.se
Postat av: Hannah

Hur länge har du och din kille vart tilsammans?
Har du inte träffat hans föräldrar förut?

2007-11-27 | 17:42:49

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December