bebissparkar och hunden käkar kattmat

2007-11-08 ι 23:12:56.. Our life 4 Kommentarer


Fått skäll idag av mamma övet hur jag skriver tydligen. Nu är det inte bara hur jag pratar men också hur jag skriver. Jag är från stockholm, uppväxt med att prata med E då. Dem flesta jag träffar bara garvar och tycker det är skit kul. Men var skjutton är det som är så speciellt? Vi bor ju i stockholm. Haha. Riktiga stockholmare här i familjen. E, E & E.
Men klaga inte på det. För det är så jag pratar, det är så man ska prata när man bor i stockholm. Så sluta irretera er på det.

Anyway,
lejon buset buffat runt riktigt mycket idag. Bra det, fortätt så! Inte oroa mamma genom att vara lugn. Hihi. Men det var några riktiga sparkar idag. Kunde nästan se hur ena foten gick igenom magen. Haha. Ok, jag såg ingen fot men hela magen ryckte flera cm ut åt alla håll o kanter. Skit kul att titta på. Värsta underhållningen. Mysig underhållning. Underbart!
Nu har jag dushat iaf, känner mig jätte fräsh. Haha. Bara för att jag kände mig som ett äcklat fetto igår så känner jag hur allt bara föll av inne i dushen idag. Ursh, det låter fan skit vidrigt. Värsta lortgrisen.

Ena vovven, Valentino, har hittat kattmat här hemma idag när jag och mamma var ute och handlade så han såg ut som en jätte hårt uppstoppad padda. Magen stog ut hur mycket som helst. Helt sjukt. Så vi fick åka till vätrinären så han fick spy. Fick en spruta och 3 min senare stog han och stor spydde. Tyckte så synd om honom då. Han såg så liten och oskyldig ut. Helt förstörd. Och ni skulle bara sett hur mycket det kom. Herregud, Jesus, Maria och Josef. Lika mycket mat som han själv vägde eller? Att allt får plats i denna lilla kropp. Båda mamma och jag kunde inte hålla oss för garv för hur MYCKET det kom upp. Konstigt det där..
När vi kom hem så var han helt slut och dåsig. Men efter att tag piggnade han till och var jätte hungrig. Tyckte ännu mer synd om honom när han inte fick någon mat heller. Stackars liten. Han fattar ju ingenting.

Nej ursh, nu skiter jag i det här. Ont i ryggen. Idag igen..
Suss time för mig snart. Så God Natt på er!
Sov gott, kramsar

Kommentarer
Postat av: Daniella

Japp! Men det är inte helt lätt, fick själv fråga min gubbe om hjälp :)
Du går in på 'Design', sen 'Redigera stilmall', sen 'Kodmallar' och där måste du leta uppen bra plats att lägga in länken på. Din och min sida skiljer ju sig rätt mycket men lägg den efter
om du hittar det.

2007-11-09 | 00:51:31
URL: http://daniellalamb.blogg.se
Postat av: Daniella



Efter det. Förslagsvis...

2007-11-09 | 00:52:37
URL: http://daniellalamb.blogg.se
Postat av: Daniella

Men vad tusan! haha
div id = "calendar"
Något sånt borde det stå. Hoppas det syns den här gången!

2007-11-09 | 00:53:31
URL: http://daniellalamb.blogg.se
Postat av: Mamsen

Jag skäller väl inte. Vi pratar ju lika mycket med e bägge 2. Jag sa bara att du har för bråttom ibland och stavar lite roligt. ha, ha !

kramiz från mamz - och snart mormor

2007-11-09 | 08:42:15
URL: http://hasselby.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December