Bebisen och ICAgubben

2007-11-20 ι 22:41:55.. Our life 2 Kommentarer


Sitter just nu och v a r v a r ner kroppen lite.
Varit och jobbat idag. 16-20. Kom hem runt kvart i 9 och då var maten framdukad. Gud så skönt. Mumsigt med kyckling. Och ingen rå kyckling nu Fjun. *hehe*
Haft kunder hela eftermiddagen som skulle komentera min mage. Blir glad och peppad när någon önskar en lycka till eller så. Men det var en kund idag som verkligen gjorde mig illa. Kände mig jätte liten och verkligen nertryckt i sanden. Ursh, inge kul. Han var äldre, i 60 års åldern. Så framför honom stog en jätte trevlig kund och önskade mig lycka till och blabla. Så när det var hans tur så tittade han på mig verkligen illa. Med riktigt onda ögon och sen skadade på huvudet åt mig. Som om att jag var dum i huvudet. Mådde riktigt dåligt efter det. Tog åt mig jätte mycket trots att jag inte brukar det. Men det var något med hans blick och skakande huvud. Han var en sådan person som verkligen menar något illa.
Men men.. det gick över efter ett tag då jag fick annan respons av andra människor. Tur var vell det!
Dessutom så måste lillen haft damp där inne. Sparkade som en galning. Och när jag säger det så menar jag verkligen galet. Till och med en kund som skulle betala bara stirrade på min mage och sa : Shit det var mig en bråkstake. Ser till och med härifrån att han sparkar.
Då kan ni tänka er. Riktigt galet. Magen flög åt alla håll och kanter. Haha. Sen började han sparka upp mot revbenen. Och ursh, det är inte skönt. Var tvungen att sitta och tycka med min hand på vänster revben för att det inte skulle göra ont. Eller ont och ont. Väldigt obehagligt. Men jag sa till att nu fick han sluta. Och det gjorde han. Haha, lyder mamma redan  ;o)  inte för att det höll särskillt länge, men en liten stund.

Jaja.. Har föresten fått en jäkla massa blåsor i munnen. JÄTTE irreterande. Jag som inte kan låta bli att pilla på skorpor, sår eller liknande kan absolut inte sluta att försöka bita eller pilla hål på blåsorna på tungan. Får skylla mig själv men aaaarh, blir galen. BORT BORT BORT!
Och sjävklart så försvinner aldrig finnarna i ansiktet heller. Trots att det står överallt att i början av graviditeten så har man dålig hy men att nu ska min hy tydligen stråla och vara jätte fin hy. Men inte här inte. Såklart inte. Vad förväntade jag mig egentligen?
Jo, en fin och jämt gravid hy. Men icke sa nicke idag också. Finnar finnar och finnar. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

Men nu ska jag faktiskt plocka lite här och där. Hit och dit.
Sen blir det sängens tur. Även fast jag sitter i sängen just nu också. Sitter ju på "sittsidan" och inte på "sovsidan". Sovsidan är ju den innerst mot väggen. Det är ju så låååångt dit. Haha. Men men..
God natt på er. Sov gott. (Lägg er inte för sent nu. Gör som jag, lägg er tidigt och sov länge, om jag lyckas (?))
Krams

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Tidigt ?!
Klockan är ju redan 22.45 ! ha ha !

2007-11-20 | 22:45:02
URL: http://hasselby.blogg.se
Postat av: FJUN

hahaha KYLLING!! ;D

2007-11-21 | 10:34:12
URL: http://imcippe.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December