julhandling - igen

2007-12-04 ι 22:15:51.. Our life 1 Kommentarer


Blev ingen skola idag för min del.
Det börjar med att mamma var på flytta om humör. Och när jag sa vad jag tyckte så flyttades sofforna i ett svep. Resultatet i vardagsrummet blev riktigt riktigt bra. Mycket mer öppnare och snyggare. Mer stilrent. Kommer bli ännu bättre sen när tapeterna kommit upp. Som vi hoppas få innan julafton!
Runt 11 så ringde mormor och frågade vad vi skulle göra med denna dag. Vi två hade ju bestämt att vi skulle ses i stan efter jag slutat i skolan och julshoppa, men det blev inte så för att jag kännde att det kan vi ta när jag redan är i stan, typ kommer från skolan. Men vi åkte i alla fall först till vällingby centrum. Jag blir lika förvånad varje gång jag köper något där att det är fan bra här. Har alltid tyckt att vällingby inte har någonting alls. Men nu efter allt bygge som fortfarande håller på så tycker jag att det blivit ganska bra. Alltid är det något man saknar eller som inte finns. Men så är det ju nästan alltid. Om man då inte åker till city.
Ja som sagt, jag fick hem en jäkla massa påsar idag. Kan ju inte skriva allt jag köpt här eftersom det finns vissa som läser. Hehe.
Men en del av Julias klapp, en av Asses och en av Claras. Men nu vet jag inte säkert om jag ska ge det till Clara. Blir tveksam. Hon kanske inte ville ha det. För dumt då kanske? Bättre att köpa något hon vill ha (?) Men har ingen aning om vad det kan vara. Måste prata med henne. Och Julia. Henne har jag ju inte hört någonting av. Bara köpt. Haha.
Köpte en massa smått och gott till mig också faktiskt. Kände bara för att köpa något till mig själv. Efter mycket om och men så slank det ner 4 runda glittriga röda ljus, en fin lyckta från indiska, lite glitter och dekorationer. Hittade en så fin ljusstake för dem fyra ljusen idag på indiska. Vita pärlor runt den. Så satte i dem fina långa glitterljusen jag köpte igår och virade rött glitter runt hela. Blev jätte snyggt, riktigt stolt! Så nu pryder den fint inne i det nymöblerade vardagsrummet.

Sitter just nu och funderar och skriver vad jag önskar mig. Måste ge en lista till morfar och mormor nämligen. Dessutom så måste jag se vad jag ska köpa och vad jag har kvar att göra innan jul nu.
Har beställt en komatta till syrran och det får räcka denna jul. Vet att hon kommer få 5000 andra julklappar av alla andra så hon blir nog glad för att jag i alla fall köpt en. Dessutom en som hon vill ha, tror jag. Har kvar :
Mamma. Vet en sak. Men mer? Något betydelsefullt.
Morfar. Ingen som helst aning om vad jag ska köpa till honom. Hjälp!!!
Mormor. Köpt 1+4 guldfat. Köpa något litet mer, men vad?
Christer (pappa). Köpt 8 snygga muggar.
Tess. Inte bestämt. Något bra tips till - till en jätte nära bra vän?
Julia. Vet vad jag ska köpa så inga problem.
Clara. Inte bestämt heller. Har förslag hemma men måste kolla vad hon vill ha.
Asse. Måste till Stockhome!
Så är det alltid massa smått och gott. Resten är klart! Men det kommer nog aldrig ta slut med julshopping för min del. Trots att jag måste spara pengarna. Åååh, jag är så dålig på det!

Nej nu måste jag faktiskt skriva lite annat och sen ska jag plocka lite här. See you!

Have a nice evening!
Krams


Kommentarer
Postat av: Daniella

Nä, det är just det vi inte hoppas på. Visserligen blir vi överlyckliga oavsett datum. Men han kommer nog gnälla sen i ca.14-15 års åldern om att han får fylla år sist på året. Han är beräknad dem 5e januari, så vi får hoppas på just det :)

2007-12-05 | 08:13:16
URL: http://daniellalamb.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December