jävla gravidklagan, hörru du

2007-12-10 ι 22:57:58.. Bebisen i magen 2 Kommentarer


Ursh på mig, nu har jag inte skrivit här på nästan en vecka. Men jag har inte haft någon data tid. Hafft viktigare saker för mig. Och om jag inte haft det så har jag antagligen inte mått bra och inte orkar sätta på datan ens.

Ja det har varit mycket upp och ner just nu. Ont som in i helvette på höger revben. ÖMA SOM FAN! Så när man sitter också känns det ännu mer, för då trycks allting ihop. Så trött på det just nu. Ursh!
Sen i mellan åt så har det varit väldigt väldigt jobbigt att andas. Känner mig helt uppblåst. Jag själv och mina organ får inte plats där inne. Han bara växer och växer där inne men magen hänger inte med och trycker därför ihop allt. Det är ju säkert inte så men det känns så. Är helt ihop mosad.
Klagan klagan klagan. Herregud jag är ju bara gravid. Ska vara lycklig över krabaten inom mig. Men just nu orkar jag inte vara med barn längre. Och herregud det är fan 10 veckor kvar. Stackars mamma som får stå ut med allt klagande och tjatande. I feel with you!
Har dessutom lovat mig själv eftersom att jag hatar sådana kvinnor som är gravida och klagar. Och går som om dem hade en bomb uppstoppad i hela härligheten. Men men. Självklart ska jag själv sluta som en.
Dessutom har barnmorskan sagt att jag måste köpa en gördel som hjälper magen att hålla upp sig lite. Han ligger nog så långt ner, ingen tjejmage här inte, så att mitt bäcken har blivit mjukt och klarar inte hålla upp den tydligen. Eller vad sjutton hon sa. Det är i alla fall så att jag har ont mellan benen, vid ljumskarna och nedåt. Och det beror på att mitt bäcken är mjukt. Ungen och allt gojs och grejs där inne är för tungt för min kropp. Varför ska detta drabba mig?

Nej ursh nu får det vara slut med gravidklagan. Det är ju också... kul... mysigt... äääh... jaa... att vara gravid. Shit the same. I love my baby son in there.
Om han bara kunde komma ut nu så vore det bra! Jippi jey!

Idag när mamma och jag var på väg hem med hundarna så fick jag värsta smärtan längs vänster sidan och det stramade som tusan så jag kunde knappt gå. Senare på kvällen på syrrans basket, runt 8, så fick jag så igen. Var inte kul. Kände inte av honom alls då och tänkte att det kanske hände honom något. Kan ju inte sluta tänka det värsta. Men sen kom han där och sparkade till mig rejält så jag kunde inget annat tänka på att han nu skulle sluta i stället. Haha, jaa så man tänker. Så töntig. Men det är vell det man är när man är gravid. Överbeskyddande och orotänkande.

Well, well.. Nu har jag precis skrivit en önskelista som jag ska skicka till mormor efter beställning av henne.
Have a good night sleep. I hope i will.

Krams


Kommentarer
Postat av: Pillan

Nääää nu får du allt sluta skriva Usch med R ...

2007-12-11 | 03:30:04
Postat av: Daniella

Det där lät inget kul, det där med att du måste skaffa en gördel pga att han ligger lite långt ner. Iofs så var inget särskilt kul! Stackars dig! *klappa klappa*
Men det där med ihopträngda organ... Det släpper. Jag har samma som dig just nu, då min kille är i högsta piken och ska snart glida ner lite. Låt oss andas, barn :)

2007-12-11 | 10:49:35
URL: http://daniellalamb.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December