bebis och snart jul...

2007-12-17 ι 21:57:54.. Our life 1 Kommentarer


Ursh vad dåligt jag blivit på att skriva här nu förtiden.
Var hos barnmorskan idag. Har fortfarande den där himla "vikarien". Hon är så konstig. Men prinsen växer. Var uppe på "normal" kurvan igen efter att ha varit lite under. Han är nu ungefär 40 cm och väger 1,8 kg. Värsta stora killen ju!!

Var och käkade middag hos Henke ikväll. Massa snack och prat fram och tillbaka. Han hade tänt ljus och grejer, lagade middag så kände mig riktigt uppvaktad. Hihi. Inte så att ni ska uppfatta fel. Bara riktigt goda vänner, inget mer.

Nu ligger lejon prinsen och guppar runt riktigt mycket. Ganska obehagligt nu eftersom att det inte längre är några riktiga sparkar med fot eller arm för att han är så stor nu. Känner hur jag kan tappa andan ibland eller inte kan sitta ner. Men men. Helldre det än att han är stilla så man blir orolig om han finns kvar eller inte.
Han får dessutom gärna röra sig lite mer på dagarna. Lite för stilla nu tycker jag. Inge kul :o(
Även fast jag här om dagen kunde känna hans fot riktigt väl. Kände hur han drog med tårna längs sidan. Skit läskigt. Haha!

Nu ska jag titta klart på cityakuten och snacka lite med mamma om i morgon.
Åka till Anna och städa och sen runt halv 11 åka till täby för att fika med Lina och Bella med barn, tror jag, och sen jobba kl 4. Fullspäckad dag.

Ha en trevlig och skön kväll.
Ta det lugnt medans man kan, snart jul. Men din jul kanske inte är lika fullspäckad som våran. Fixa all mat, godis och allt runt omkring. Men vi är ju som vi är. FÖR mycket med allt när det gäller jul. Påsk, midsommar och annat också men vi älskar mat här. Haha. Så det blir så.

Krams på er

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Stora killen växer !
De e mycke nu.
Jobbigt me wad - man glömmer lätt ! Ha, ha !

2007-12-17 | 22:47:44
URL: http://hasselby.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
STARTSIDA



Michaela, född för 20 år sedan. Bor i en underbar lägenhet i Nockeby, Bromma, med mannen i mitt liv som jag är förlovad med, sen 10 juli 2010, och sönerna Leon & Charlie.

Fotografering, matlagning och inredning är något som tar stor del av mitt liv! Så här i bloggen skriver jag om detta, vad som händer i våran vardag och även mycket annat som angår småbarnsföräldrar med mera..

So enjoy!




Leon Alexian föddes den 13 feb 2008, i vecka 39. Med sina 3595g och 52cm lång.

Nu är han den finaste och stoltaste storebror som snart fyller 3år.
Han går hos sin dagmamma, är blöjfri, älskar att leka med bilar och växer upp lite för fort. Våran stora, fina prins!





Charlie Alexie föddes den 20 dec 2010, i vecka 34. Med sina 2532g och 45cm lång.

Han hade lite bråttom ut så efter två veckors vård på neonatal avdelningen på danderyds sjukhus fick vi äntligen komma hem tillsammans! Nu växer och frodas våran älskade lilla prinskorv!






Mer mat och recept jag lagat hittar du här..


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December


Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti September
Oktober November December

Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September
Oktober November December